JRMoto skrev:
Nu blir det stort inlägg! Massa info kommer här angående bilen.
Kan börja med att kommunen som vanligt är super seg och tro inte att det grusa igen det där hålet igen, samt nu asfalterat det. Men fortfarande inte fått ett svar sen man skicka in bilder…
Aja, men fronten är lagad! Lämna in den hos Volvo och som tur har jag helförsäkring så behövde bara betala 5000kr för allt med omlackad, lagad, nytt dimljus osv.
Sen så är allt bra och fri och fröjd. Från ingenstans när jag är ute med ett par kompisar och vi bestämmer för att dra på lite på motorvägen. Så jag drar på bilen går jätte bra men tyckte den börja tappa lite på toppen. Tänkte inte mer med det, parkerade bilen på Ica och gick in. Gick ut igen startar och motorlampa.
Bilen smäller lite mer än vanligt tycker jag först. Testkör, inte alls lika pigg. Laddar ej som den ska och fortsätter köra. Sen så vart allt jätte konstigt men sen börja den gå ”bra” igen när man körde normalt. Kikade och hade felkod på luftmassemätaren. Men efter mycket test och funderingar uteslöt jag att den inte alls var sönder. Rök testade och visar sig intercoolern har börjat läcka på något sett. Kanske pågrund av ökat laddtryck? Vad vet jag. Men nu kommer vi till mitt dilemma som jag behöver mycket hjälp med.
Det är egentligen inte bara det jag behöver fixa. Bilen är från 2005 så allt är ej perfekt. Över fjäderbenslagringarna är dåliga, övre motorfästet måste bytas, belägg bak ska bytas snarast och sen är det massa massa andra kostnader som
Fälgar och annat för att få den som jag vill och är så petig så vet aldrig om jag blir nöjd. Skulle vilja ha lite mer effekt och lacken är inte helt perfekt heller, mycket stenskott och annat på huv och liknande. Måste byta lyktglas med osv.
Nu till mitt dilemma. Jag är otroligt fäst vid bilen, får något fel eller kliar i fingrarna när jag inte kört den på typ två dagar. Älskar bilen mer än allt, men börjar inse hur mycket jag lagt på den och vad jag behöver lägga för den ska bli exakt som jag vill. Ska jag lyssna på hjärtat eller huvudet?😂 Skulle man ha sålt och investerat i typ en R? Eller liknande? Och haft allt man saknar? Och förlora bilen man älskar? Fast få alla fördelar med att byta? Eller ska man forsätta modifiera och pilla med denna bil? I slutändan kommer jag lagt som en R på den om man ska göra precis allt.
Så nu behöver jag eran hjälp, hur gör jag? Super ångest över detta 😅