Ny uppdatering.
Har bytt bakdörr då original var sopslut, Lagat framdörren dock med dåligt resultat så den får kanske bytas senare. Sedan börjat på förarsidan, tagit bort tröskel golv osv. Låter bilderna tala!
Bakdörr bytt.
Lagningen av framdörr, först rikt i bakkant vilket gick ok, sedan lagat i framkant pga rost/knäckt hörn. Dock slog sig plåten fruktansvärt där och hela hörnet bågnade ut. Försökte värma/kyla krympa vilket inte räckte. Kapade upp för att försöka få den att sjunka och det fungerade men slog sig högre upp på dörren istället. Dörren ser idag ut som på sista bilden, får se om jag bara letar reda på en bättre.
Vänt på bilen.
Inspekterar plåten, eller avsaknaden av plåten ;P
Tittar tillbaka på min lagning från 2019.... Inte stolt tyvärr! men kul att se tillbaka på och reflektera över vad man lärt sig.
Kapat bort tröskeln. mer att titta tillbaka på
Börjat måtta lite inför att kapa ur golvet, byter istortsett hela golvet på denna sida, troligtvis mer än nödvändigt men jag tycker det är kul.
Mätade på fler punkter som tex mellan b stolparna osv.
Satt 4kantsprofil mellan a,b,c stolparna för att stadga karossen. Flera av mina punksvetsar hade släppt från rambalkarna och många gick att slå lös lätt.
Borrat ur bakre stolsfäste.
Kapat ur golvet.
överblicksbild, ser tokigt ut när så mycket plåt saknas. Hängde även på dörrarna för att bekräfta att dom fortfarande passar, vilket de gör...
Plockade bort växellådan då den va lite ivägen.
Börjat rensa rambalkarna från underredesgummit, rensat lite från min förra lagning... Svetsat på helt fel ställe på rambalken. Tyvärr ingen bild efter blev bara en massa slipande.
Sen lagt i golvet o börjat passa in de. Hörnen på golven liknar skit så får kapa upp och svetsa ihop igen sen när jag lägger i det för sista gången.
Lagat rambalken där den rostat orderntligt....
Svetsa 2mm är roligare än 1mm tycker jag. Använder lite tillsatstråd från en gassvets för att fylla ut spalten som blev lite stor..
Lagt i golvet igen för att laga till A-stolpens botten.
Helsvetsade sedan från båda sidor men fick inte med på bild...
Varit dålig på att ta bilder, en hel del slipning o inpassning som inte kommit med tex demo av bromsrör/bränslerör osv.
Å en del bilder ligger i fel ordning, Blir alltid tokigt när ja ska lägga in.
Tack!