2707
Sök

Fortsatt läckage efter byte av termostathus/adapter

1 Inlägg
5 mars 2022
Trådstartare
#1
Hej!
Ny här på garaget.

Har en V70 flexifuel 09 som jag byta termostathus/adapter på här om dagen. Bestämde mig för att göra det själv efter att mekonomen skrämde iväg mig med priset dem ville ta för jobbet.
Jag har grundläggande kunskaper och logiken i bakfickan så självaste bytet gick skitbra (det var iallafall min känsla 😂).Beställde originaldelar och installera det. Alla slangar som är kopplade till adaptern sitter tätt och är hopklämda som dem ska, men ändå så läcker det lite grann. Spände åt tre av de fyra muttrar med bricka (6a) innan idag då jag var rädd för att jag spänt åt för dåligt (den sista är svår att komma åt utan att ta bort saker som är i vägen). Tycker att jag har gjort allting jag skulle och packningen sitter på, så jag undrar varför det fortfarande läcker litegrann. Kan det vara den sista skruven som jag behöver spänna åt kanske som gör att det fortfarande läcker? Huset är i plast vilket gör att jag inte vill dra allt för hårt. Förstått att dessa termostathus på flexifuelmotorer är väldigt ömtåliga. Är där någon där ute som kan komma med sin expertis? Hade uppskattats något oerhört.
Tar gärna också råd för övrigt om hur jag bäst lär mig att meka då jag vill bli duktig på bilar i allmänhet, intresset finns där.
Tack!
Mvh
Senast redigerat av Framot (5 mars 2022)


Sök