Hur vill du klassa t ex Mazda RX-8? Som både är 4-sitsig och 4-dörrars!
Annars håller jag med dig - för mig är en ÄKTA sportbil en roadster/tourer utan fasta sidofönster och utvändiga dörrhandtag - gärna dubbla Brooklandrutor också, hahahan.
Läste en definition på sportbil som lyder: Föraren ska från förarplats nå bakdäcken med handen!!!!!!!
TS skrev så här: Har några krav : Automat Budget upp till 160tkr EJ 2sits EJ Cab
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Tack alla för tipsen , fortsätt fyll på i tråden om förslag, uppskattas . Vad gäller baksätet så framgick de inte till 100 % att jag behöver ha plats för personer i baksätet därav mitt krav på ej 2sits..Men så är fallet!
Tack alla för tipsen , fortsätt fyll på i tråden om förslag, uppskattas . Vad gäller baksätet så framgick de inte till 100 % att jag behöver ha plats för personer i baksätet därav mitt krav på ej 2sits..Men så är fallet!
Toppen! Både Mustangen och Hyundaien jag tipsade om har baksäten, men man är med fördel av modell mindre om man ska kunna sitta bekvämt där under längre sträckor.
Toppen! Både Mustangen och Hyundaien jag tipsade om har baksäten, men man är med fördel av modell mindre om man ska kunna sitta bekvämt där under längre sträckor.
Men vad är du ute efter egentligen? Jag tolkar det som att du har en "vanlig" bil och letar efter en rolig sommarbil nu, stämmer det?
Av de tips du fått hittills, vilket är mest intressant? Du måste ja ha något hum om vad du vill ha?
Jag vet inte riktigt vilken modell jag är ute efter, har en optimerad Peugeot 308 sw GT som jag tröttnat lite på, kul att köra men vill ha lite mer mos och kul att köra om man säger så då... Utrymmet bak är för passagerare vid resor mm..
Golf mm blir för litet så har inte hittat något lämpligt , BMW 530d ligger nog närmast nu
Jag vet inte riktigt vilken modell jag är ute efter, har en optimerad Peugeot 308 sw GT som jag tröttnat lite på, kul att köra men vill ha lite mer mos och kul att köra om man säger så då... Utrymmet bak är för passagerare vid resor mm..
Golf mm blir för litet så har inte hittat något lämpligt , BMW 530d ligger nog närmast nu
Aha, du ska alltså ersätta din peugeot och är mer ute efter en roligare vardagsbil snarare än en ren nöjes/sommarbil?
Då ligger som du säger en BMW 5-serie nära till hands, men det blir ju mer båtkänsla än en "kul bil".
Vad som är en "Kul bil" är högst individuellt men i mina ögon är det inte hugget i sten att en 535d är roligare än en peugeuot 308. Det är emellertid mer eller mindre bergssäkert att du kommer dubbla dina driftskostnader
Aha, du ska alltså ersätta din peugeot och är mer ute efter en roligare vardagsbil snarare än en ren nöjes/sommarbil?
Då ligger som du säger en BMW 5-serie nära till hands, men det blir ju mer båtkänsla än en "kul bil".
Vad som är en "Kul bil" är högst individuellt men i mina ögon är det inte hugget i sten att en 535d är roligare än en peugeuot 308. Det är emellertid mer eller mindre bergssäkert att du kommer dubbla dina driftskostnader
Hej. Tack för länken, ja du har helt rätt med att jag vill byta till en roligare bil vardagsbil nu under sommaren , samtidigt så ligger de nått i de du säger med dyrare driftkostnader, och de är ju mindre kul haha!.
204Hk må låta ok på pappret för den lilla bilen. Men sanningen är att bilen är lite trög på låga varv och sen kommer all kraft springande upp ur källaren när man ropat en stund och alla vill ut samtidigt.
Sen går den bort då TS vill ha automat.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!