Bilen har stått sedan 1988 och har sedan några år tillbaka hängt nerplockad i karossvagga. Planen är att bygga en riktig "street machine" med lite klassiskt stuk. De gamla bladfjädrarna blir utbytta mot calvert racings... Visa mer
Kanske bara jag som är gammal och sentimental. Gråter dock när en bil "förstörs" och byggs om så drastiskt. Dessa gamla rariteter ska bevaras.... My 2 cents.
Kanske bara jag som är gammal och sentimental. Gråter dock när en bil "förstörs" och byggs om så drastiskt. Dessa gamla rariteter ska bevaras.... My 2 cents.
Nu är det ingen fin gammal originalbil som han satt kapen i utan en gammal racebil som stått och förfallit under många år. Det han gör just nu är ju faktiskt att bevara den. Originalbilar finns det gott om och att renovera denna till en originalbil igen är inte ekonomiskt försvarbart. Är det då bättre att låta den stå och bli ännu sämre eller få fason på den och låta den rita asfalt och sprida glädje? 😉
Kanske bara jag som är gammal och sentimental. Gråter dock när en bil "förstörs" och byggs om så drastiskt. Dessa gamla rariteter ska bevaras.... My 2 cents.
Bilen blev tyvärr redan sönderkapad och ombyggd till racebil på 80-talet, den har varit avställd i 40 år nu så skulle inte säga att jag förstör bilen genom att helrenovera och få ut den på vägarna igen.. Att renovera den till originalbil skulle inte vara så lätt nu med tanke på allt de kapat bort och att sätta i en raksexa som den kom original känns inte så jätteroligt..
Har plockat isär bakaxeln och tvättat ur den. Nu ska den iväg på blästring sen köras till någon firma som kan korta axeln och mäta in ny diff och lager.