Varit ute efter ett lämpligt första objekt i snart 1 år. För några veckor sedan dök denna upp på blinto, efter lite spänning i slutet med fölk som började buda i sista sekund så vann jag tillslut
Är en gammel militärbil som endast verkat gått 93xx mil Den låg i Horred där farsan och jag körde hem den utan några större problem. Det mesta verkar fungera, men lite små luftläckage, rost, sprickor i ram och lite hydralläckage så är det nog ett bra första objekt att börja pilla med
Dagen efter vi hämtade hem den så rev jag bort träbotten på maskinflaket då det hade gjort sitt, lite rost undertill, men inga större bekymmer Igår så började jag riva ur hytten. En del bös och någon kartong liknande "isolering" åkte ur. Lite gamla lagningar i golvet som får göras om
Rev bort den sista isoleringen, sen åkte även framrutan ur. Och det var en hel del mer rost som jag inte hade räknat med... Nästan hela ovansidan av rutan var lagad med spackel
Det är ju alltid så att det du ser är 10% av vad som faktiskt är... Men den ser faktiskt ut att vara i rätt gott skick ändå! Precis som Du skriver - ett perfekt första objekt 👍🏼 Det här ska bli kul att följa!
Det är ju alltid så att det du ser är 10% av vad som faktiskt är... Men den ser faktiskt ut att vara i rätt gott skick ändå! Precis som Du skriver - ett perfekt första objekt 👍🏼 Det här ska bli kul att följa!
Det blir alltid mer när man väl börjar greja Är bara glad sålänge drivlinan fungerar
Kul projekt! Alltid roligt med lastbilar. Kommer följas!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Påbörjat den andra sidan idag. Kapade bort dom dålig balkarna o bockade till nya lite snabbt De svetsades sedan fast och klippte även fram en plåtbit till golvet, imorgon blir det förhoppningsvis färdigt
Ett jäkla jobb..men kommer att vara lätt värt det efteråt.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Andra sidan klar, glömde att fota hela processen men här är resultatet iaf. Imon ska jag börja slipa ner golvet och eventuellt svetsa igen småhål som dyker upp
Kul o se att Du ligger i! Kommer ju gå på nolltid o få fart på den där pärlan 👌🏼
Åker förbi en väldigt ledsen sån där rackare varenda dag på väg till jobbet... Hade jag plats, tid och resurser skulle jag gärna hjälpa den tillbaks till vägen igen. Nu är den nog lämpligast som reservdelar... boggie-bil med tippflak.
Kul o se att Du ligger i! Kommer ju gå på nolltid o få fart på den där pärlan 👌🏼
Åker förbi en väldigt ledsen sån där rackare varenda dag på väg till jobbet... Hade jag plats, tid och resurser skulle jag gärna hjälpa den tillbaks till vägen igen. Nu är den nog lämpligast som reservdelar... boggie-bil med tippflak.
Oooh vart då? Är nämligen på jakt efter nytt tak Så en hytt man kan kapa ur lite plåt hade inte vart fel
Oooh vart då? Är nämligen på jakt efter nytt tak Så en hytt man kan kapa ur lite plåt hade inte vart fel
Den står utanför Hofors, Gävleborg. Ska se om jag kan få tag på en bild på den om jag kommer ihåg 👍🏼 Tycker taket ser ok ut på håll, likaså skärmar o huv å grejer. Den e nog körbar skulle jag gissa, fast den har säkert stått i 10 år på samma ställe...
Den står utanför Hofors, Gävleborg. Ska se om jag kan få tag på en bild på den om jag kommer ihåg 👍🏼 Tycker taket ser ok ut på håll, likaså skärmar o huv å grejer. Den e nog körbar skulle jag gissa, fast den har säkert stått i 10 år på samma ställe...