2684
Sök

Värt å köpa 765 d24t?

Avstängd
24 Inlägg
3 oktober 2022
Trådstartare
#21
Hybrid_ skrev:
Albin_k2 skrev:
Hybrid_ skrev:
Frågan är hur konverteringen är gjord. Är det massa start & glödknappar eller är det som original?

Sen ska inte en nykonverterad kosta så mycket. I synnerhet inte en som är straffsänkt!

han betättar även att den är svårstartad när den är kall

Ja, maskin är slut givetvis...

ok tack för all hjälp

Forummoderator
18 099 Inlägg
3 oktober 2022
#22
Vill du Kööööla så titta på V70 TDi...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Avstängd
24 Inlägg
3 oktober 2022
Trådstartare
#23
Hybrid_ skrev:
Vill du Kööööla så titta på V70 TDi...

vilken motor är det i dem?

Forummoderator
18 099 Inlägg
3 oktober 2022
#24
Albin_k2 skrev:
Hybrid_ skrev:
Vill du Kööööla så titta på V70 TDi...

vilken motor är det i dem?

Tidiga S/V70 har VW-motorer de med. 5-cylindriga på 140hk. Fördelen med dessa är att de går att köra billigt och man kan slänga i ett evry-mod för i princip inga pengar alls. Då kommer det en mäktig sotkvast ur avgasröret och trimmet kan stängas av med en vanlig strömbrytare! Finns en utmärkt beskrivning på installation här på Garaget.

Satte in ett Evry i en V70 TDi -99. Satan i helvete vad bilen gick sen! Men svartryker så det är rent löjligt då...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 444 Inlägg
3 oktober 2022
#25
Albin_k2 skrev:
är d5252t bättre än d24 ?

Absolut, på alla sätt och vis.


Avstängd
24 Inlägg
3 oktober 2022
Trådstartare
#26
Hybrid_ skrev:
Albin_k2 skrev:
Hybrid_ skrev:
Vill du Kööööla så titta på V70 TDi...

vilken motor är det i dem?

Tidiga S/V70 har VW-motorer de med. 5-cylindriga på 140hk. Fördelen med dessa är att de går att köra billigt och man kan slänga i ett evry-mod för i princip inga pengar alls. Då kommer det en mäktig sotkvast ur avgasröret och trimmet kan stängas av med en vanlig strömbrytare! Finns en utmärkt beskrivning på installation här på Garaget.

Satte in ett Evry i en V70 TDi -99. Satan i helvete vad bilen gick sen! Men svartryker så det är rent löjligt då...

hah ok ska kolla på saken

Forummoderator
18 099 Inlägg
3 oktober 2022
#27
Finns även Som Audi 100/A6 2.5 TDi. motorn är bra och tål det mesta. Dessutom är den inte känslig för kyla.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

* Voff voff *
10 677 Inlägg
3 oktober 2022
#28
D24 är ett sorgligt bojsänke. Törstiga, slöa och långt ifrån hållbara. Undvik eländet!

Att ens ha en D24 i en 765 är ju som att ha ketchup på oxfilé...

765 är en skön bil, med sexan eller möjligen turbofyran. Med diesel? Nej... Bara nej...!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Avstängd
24 Inlägg
3 oktober 2022
Trådstartare
#29
Brådhis skrev:
D24 är ett sorgligt bojsänke. Törstiga, slöa och långt ifrån hållbara. Undvik eländet!

Att ens ha en D24 i en 765 är ju som att ha ketchup på oxfilé...

765 är en skön bil, med sexan eller möjligen turbofyran. Med diesel? Nej... Bara nej...!

okej d5252t då?

Forummoderator
18 099 Inlägg
3 oktober 2022
#30
Albin_k2 skrev:
Brådhis skrev:
D24 är ett sorgligt bojsänke. Törstiga, slöa och långt ifrån hållbara. Undvik eländet!

Att ens ha en D24 i en 765 är ju som att ha ketchup på oxfilé...

765 är en skön bil, med sexan eller möjligen turbofyran. Med diesel? Nej... Bara nej...!

okej d5252t då?

Albin: Hade du tänkt ha bilen som bil eller A-traktorkonvertera?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Avstängd
24 Inlägg
3 oktober 2022
Trådstartare
#31
Hybrid_ skrev:
Albin_k2 skrev:
Brådhis skrev:
D24 är ett sorgligt bojsänke. Törstiga, slöa och långt ifrån hållbara. Undvik eländet!

Att ens ha en D24 i en 765 är ju som att ha ketchup på oxfilé...

765 är en skön bil, med sexan eller möjligen turbofyran. Med diesel? Nej... Bara nej...!

okej d5252t då?

Albin: Hade du tänkt ha bilen som bil eller A-traktorkonvertera?

A-traktor eller använda som 18 års bil
Senast redigerat av Albin_k2 (3 oktober 2022)

Forummoderator
18 099 Inlägg
3 oktober 2022
#32
Albin_k2 skrev:
Hybrid_ skrev:
Albin_k2 skrev:

okej d5252t då?

Albin: Hade du tänkt ha bilen som bil eller A-traktorkonvertera?

A-traktor eller använda som 18 års bil

En konvertering kostar ca 10000:- och kräver en del jobb. Bara så du vet. Att konvertera en bakhjulsdriven bil är inte att rekommendera. Se om du kan hitta en S80 TDi. Men de är nog inte vanliga längre.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 444 Inlägg
4 oktober 2022
#33
Tror fasen aldrig jag sett en S80 TDI... Diesel är mer vanligt på kombi-modeller, dvs t ex 855 och V70.


Avstängd
24 Inlägg
4 oktober 2022
Trådstartare
#34
Lucif3r skrev:
Tror fasen aldrig jag sett en S80 TDI... Diesel är mer vanligt på kombi-modeller, dvs t ex 855 och V70.

Vilken skillnad är det på volvo's d5 och d5252t?

2 444 Inlägg
4 oktober 2022
#35
D5 är ett samlingsnamn för alla D5xxx smile


* Voff voff *
10 677 Inlägg
4 oktober 2022
#36
Lucif3r skrev:
D5 är ett samlingsnamn för alla D5xxx smile

Njae...

00-01 (99-01 för S80) fanns TDI / 2.5d på 140 hk
02-04 fanns 2.4d på 130 hk (såldes väl inte i Sverige?)
02-05 fanns D5 på 163 hk
05-07 fanns D på 126 hk (såldes väl inte Sverige?)
06-07 fanns 2.4d på 163 hk
06-07 fanns D5 på 185 hk

Alla dessa kallas inte D5... smile
Senast redigerat av Brådhis (4 oktober 2022)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/


Sök