Tidiga S/V70 har VW-motorer de med. 5-cylindriga på 140hk. Fördelen med dessa är att de går att köra billigt och man kan slänga i ett evry-mod för i princip inga pengar alls. Då kommer det en mäktig sotkvast ur avgasröret och trimmet kan stängas av med en vanlig strömbrytare! Finns en utmärkt beskrivning på installation här på Garaget.
Satte in ett Evry i en V70 TDi -99. Satan i helvete vad bilen gick sen! Men svartryker så det är rent löjligt då...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tidiga S/V70 har VW-motorer de med. 5-cylindriga på 140hk. Fördelen med dessa är att de går att köra billigt och man kan slänga i ett evry-mod för i princip inga pengar alls. Då kommer det en mäktig sotkvast ur avgasröret och trimmet kan stängas av med en vanlig strömbrytare! Finns en utmärkt beskrivning på installation här på Garaget.
Satte in ett Evry i en V70 TDi -99. Satan i helvete vad bilen gick sen! Men svartryker så det är rent löjligt då...
Albin: Hade du tänkt ha bilen som bil eller A-traktorkonvertera?
A-traktor eller använda som 18 års bil
En konvertering kostar ca 10000:- och kräver en del jobb. Bara så du vet. Att konvertera en bakhjulsdriven bil är inte att rekommendera. Se om du kan hitta en S80 TDi. Men de är nog inte vanliga längre.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
00-01 (99-01 för S80) fanns TDI / 2.5d på 140 hk 02-04 fanns 2.4d på 130 hk (såldes väl inte i Sverige?) 02-05 fanns D5 på 163 hk 05-07 fanns D på 126 hk (såldes väl inte Sverige?) 06-07 fanns 2.4d på 163 hk 06-07 fanns D5 på 185 hk
Alla dessa kallas inte D5...
Senast redigerat av Brådhis (4 oktober 2022)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/