Hejsan! Min b230f har börjat dra satans mycket bensin, mycket mer än vanligt. Jag bytte fuelrail för ett tag sen och det saknades en nippel för slangen som tidigare gick från kallstartsventilen till fuelrailen så jag lät den hänga löst. Kan det ha något med saken att göra? att gamla fuelrailen hade en nippel för den men inte den nya?
Fortfarande originalspridare! Faktiskt inte jättejobbigt att dra igång kall, bilen var gubbkörd tidigare och jag har själv tagit handom den bra. Så kallstarten fungerar inte som den ska utan den slangen på? Isåfall är det kanske värt att få tag på en ny fuelrail med den anslutningen.
Fortfarande originalspridare! Faktiskt inte jättejobbigt att dra igång kall, bilen var gubbkörd tidigare och jag har själv tagit handom den bra. Så kallstarten fungerar inte som den ska utan den slangen på? Isåfall är det kanske värt att få tag på en ny fuelrail med den anslutningen.
extra slangen går ju till en extra spridare på nyare b230 sköts det av ecu och fungerar väldigt bra men förr körde man alltid med kallstartspridare.. jag hade ingen på min b21ET och det fungerade men inte skitroligtm att hålla igång bilen vid -15 innan den blev varm.. men på den var allt bortkopplat med flit hade varken kallstart eller hjälp av bimetallen som sitter i vågen som hjälper till att ändra bränsle blandningen men på den bilen var sprutet moddat ganska ordenkligt...
men den ska inte dra mer bränsle pga det.. oavsätt