Volvo 944 1998 b230ft trim

B230ft944
8 januari 2023 · 1 Inlägg

Hej! Jag har en volvo 940 från 1998 som jag har satt på en ny 19t turbo samt en intercooler med 3" hela vägen från turbon till insug. Har även 3" downpipe, spridare är orginal samt LMM, idag efter jag hade monterat allt så blödrar den typ vid gaspådrag och när den kommer upp i varv så går den bra (bilen står stilla medans jag gör det här) vad kan problemet vara att den går konstigt vid gas pådrag sen går den bra igen när den kommer upp i varv? Min teori är att det kan vara för lite bränsle/ läcka vid någon tryckslang? Vad ska jag göra för att få bästa effekt ur det här bygget? Att tillägga är att jag har en 531 topp som är riktplanad och en vx3 kam har även nå chip i boxarna vet dock ej vad det är för chip. Jag siktar på runt 300hk men hur ska jag gå till väga för att nå dom effekterna utan att motorn rasar? Vad rekommenderar ni att man köper för att uppnå 300hk säkra hästar som inte försör motorn direkt?

Tacksam för svar☺️

Mack Forum- och sitemoderator
8 januari 2023 · 26 176 Inlägg

Finns en jättebra guide klistrad redan som beskriver det mesta man behöver för att nå olika mål.

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=226073


Lycka till!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang