3433
Sök

musik i bilen

121 Inlägg
19 juli 2005
Trådstartare
#1
Ja. Vad lyssnar ni helst på i bilen?

Är det Rock elr den så kallade ''musiken'' hiphop? eller är ni så lycklig lottade att det räcker med ljudet från motorn?

231 Inlägg
19 juli 2005
#2
Hmm oj välldigt blandat. Men hiphop spelas inte i alla fall. Det spelas i alla fall mycket musik med rätt så bra bas i. Men mds musiken tilltalade inte mig så den spelas sällan.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

121 Inlägg
19 juli 2005
Trådstartare
#3
nä hiphop suger. men det är självklart bara vad jag tycker.
Enligt mig är det ju självklart Turbonegro som gäller, annan rock går bra det me

231 Inlägg
19 juli 2005
#4
Nej tycker inte heller att hiphop är så specielt bra. Rock går riktigt bra, fast då gammla bra hits. Mycket ny musik är inte speciellt bra. Det känns som det är så massproducerat bara för att tjäna pengar. Men en del saker funkar ju.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

121 Inlägg
19 juli 2005
Trådstartare
#5
Rocken är död. Spiken i kistan satte väll green day. Nu går ju alla fjortisar runt och klär sig i randiga kläder,sminkar sig svarta under ögonen och säger att dom är esteter och lyssnar på riktig rock..lite tragisk då jag lever med ett sådant fall (syster).
punkrocken(den riktiga) lever dock fortfarande. Däribland Turbonegro som jag åter igen lägger in ett gott ord för.
lite konstigt också att 140 st har kollat på tråden men bara 1 har svarat

231 Inlägg
19 juli 2005
#6
Ja men alla fjortisar vill ju vara så inne och allt. Och ju mer tragiska dom verkar vara ju bättre. hmm Möter dessa personer på många andra sidor. Isch! Sen börjar dom lyssna på GoodCharlotte och börjar kalla sig punkare när GC inte ens är punk. Och Green day borde aldrig ha låtit MTV  börja spela deras musik. Så fort bra musik nås ut till alla stora radiokanaler och MTV så blir dom enormt stora och fjortisarna får tillgång till det. Och artisterna börjar efter det klassas som dom där som bara vill tjäna pengar. Men vad kan man göra?

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

121 Inlägg
19 juli 2005
Trådstartare
#7
Precis..när Green day spelade bascet case osv var dom bra. Nu har dom sålt sin själv:P..men dom tjänar fortfarande bra på det:P
OT. Kanske ska hålla tråden till ämnet innan den blir låst

231 Inlägg
19 juli 2005
#8
Jo man kanske ska det.

Åker man korta bitar med bil så får det gärna vara mycket bas men om man ska åka riktigt lång måste man variera musiken och sista biten vill man nästan bara ha något lungt untan sång. Detta kan dock vara mindre bra för föraren då sådan musik gärna gör att man blir lite sömnig.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

291 Inlägg
19 juli 2005
#9
Iron maiden, ac/dc, Mötley crue, Manowar, vikingarna, Lasse stefans, någon dj låt mellan varven mm.. men aldrig hiphop, men inget går upp emot 80-tals rock!!!

6 Inlägg
19 juli 2005
#10
Det som rullar på MTV / VH1 brukar funka... Alltså allt!

*Med bild och allt*

Alla snackar om att bensin är så
dyrt, gör som vi... Åk kollektivt!

121 Inlägg
20 juli 2005
Trådstartare
#11
Jag skulle inte påstå att allt rullar där;)

Tung på högerfot
18 Inlägg
20 juli 2005
#12
Väääldigt blandat, från radio till hårdrock! Beroende på humör det wink Men klassiskt i bil går inte hem *s*

| I'm lost, totally! |
9-3 SS - såklart -

Kadett Freak
129 Inlägg
20 juli 2005
#13
jag lyssnar helst på Rave musik..hip hop å rock funkar oxå

Kadett GSi 16v

20 Inlägg
20 juli 2005
#14
Det blir oftast musik med mycket bas i som techno, trance, hiphop och dylikt

Rock och hårdrock skulle jag inte ens klassa som musik, snarare oljud


121 Inlägg
21 juli 2005
Trådstartare
#15
beror såklart på vilken typ av rock man lyssnar på..

231 Inlägg
21 juli 2005
#16
Alpine85 skrev:
Det blir oftast musik med mycket bas i som techno, trance, hiphop och dylikt

Rock och hårdrock skulle jag inte ens klassa som musik, snarare oljud
Beror helt på vad är för rock. Att man kan tycka så om nya rockartister är förståligt.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

Wannabe ;o
3 Inlägg
21 juli 2005
#17
Då jag oftast sitter med en tunn metal vägg mellan mig och min V8 så åker jag gärna utan musik. smile men rockabilly funkar, sen funkar väll reagge typ. :o

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
21 juli 2005
#18
HIPHOP!

ORGANISM 12
PSTQ
CYPRESS

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

72 Inlägg
21 juli 2005
#19
Hip hop.. Eminem..
R'n B..
MTV/ZTV - musik
Rock, typ... hmm... Metallica isf...
Typ, Replay Dance Mania.... Kända låtar som är lite omgjorda, går lite snabbare o mer bas o så....

Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls...

4 Inlägg
21 juli 2005
#20
Iron Maiden, det enda man behöver!



Sök