3853
Sök

Nej Nu Har Jag Fått Nog Av Den Nya Regeringen!!!!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
9 februari 2007
Dom ska la ta bort taxerings värdet ? familjen har sommarstuga på käringön där taxeringsvärdet ligger på 59000:- per kvadratmeter! vi är 4 familjer på den, (mamma,morbror,morbror,mormor och morfar,) och det huset koster mera i månaden än vårat hus här hemma och då betalar vi bara 1/4 ! så ja tack till dom där moderaterna!
Sen har jag även hört att det ska mycket lösammare för egenföretagare ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

bitter besserwisser
644 Inlägg
9 februari 2007
kommer även att bli mer fördelsamt för studenterna. bland annat så hade de som förslag att en student skall få jobba hur mycket extra de vill och ändå ha tillgång till studiebidraget.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
9 februari 2007
niclas_swe skrev:
kommer även att bli mer fördelsamt för studenterna. bland annat så hade de som förslag att en student skall få jobba hur mycket extra de vill och ändå ha tillgång till studiebidraget.

Men det är väl konstgjord andning om något.. pluggar man skall man plugga och ha "lön" som är skälig för det man pluggar (det är den inte idag) och inte ägna tid som skall gå till plugg på arbete. Jag känner flera som pluggar och jobbar extra och gissa hur det går med deras studieresultat.. väldigt svajande. Dessutom är det en hysterisk stressfaktor att få allt att gå ihop, när man vänder på vart enda korvöre. Nä, höj det jävla bidraget nån gång så man känner att man får lön för mödan. Bidraget har inte höjts i den mån som utgifter som hyror och andra kostnader har höjts de senaste åren. Dags att göra något åt det! Tack för mig.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

5 710 Inlägg
9 februari 2007
Politiska frågor på ett bilforum hör hemma i offtopic så jag flyttar dit.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

1 129 Inlägg
9 februari 2007
Vad jag kom ihåg så lovade moderaterna både det ena och det andra, men när dom vann så tycker jag att dom har gjort en del saker motsatt än vad dom lovade. Men däremot tycker ja ändå det är bra att persson är borta.

1 414 Inlägg
10 februari 2007
MilleN skrev:
Betalar gärna några hundringar extra i månaden på försäkring bara för att slippa sossarna. Dessutom går man ju fortfarande plus allt som allt om man jobbar. Tjänar runt 750 spänn mer i månaden efter skatt, sedan höjdes A-kassan med 250 så runt 500 spänn mer i månaden då. Dessutom kommer massa annan skit sänkas med tiden.

"men tänk på dom arbetslösa", visst ska man vara solidarisk, men att kräva att man som arbetslös ska ha det lika bra som folk som jobbar tycker inte jag funkar i längden. Då ser jag hellre att pengarna går till sänkta arbetsgivaravgifter så företagen kan anställa istället för att tvingas ut ur landet.

Sedan är ju faktiskt höjningen till för att sådana som inte ens äger bil ska slippa betala skatt för våra missöden, vilket jag tycker låter vettigt i sig..

Kunde inte sagt det bättre själv... helt klockrent!!! Den som använder ska betala...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
10 februari 2007
andreas_940 skrev:
@ Brådhis
Men inte var väl Sverige så ner gånget när M tog över??
Och bara för de har börjat komma till lite nya jobb så är inte de något M kan ta åt sig äran för?

Med en statsskuld på 1270 000 000 000 000 kr (miljarder) vid årsskiftet så skulle inte jag säga att Sverige va direkt i bra skick... tänk på att den statsskulden är det som DU och JAG är skyldig utländska banker. Sossarna har de senaste 10 åren tagit tonvis med korta lån med högränta som skulle betalas tillbaka om bara några få år.

ETT PROBLEM... vi kan inte betala tillbaka lånen. Utan sossarnas strategi har varit att ta nya lån för att betala bort dom gamla...

Därför säljer nu höger-regeringen bort tonvis med företag m.m. för att kunna få ihop pengar så att man kan bli av med de här lånen...

Jag skulle vilja fråga Per Nuder (som tycker att skatten gott kan höjas till drygt 43%) hur fan han kan tycka att Sveriges ekonomi är god med en sådan skuld???

Källa: http://www.rgk.se/
Senast redigerat av Founder (10 februari 2007)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

1 893 Inlägg
10 februari 2007
Politik...
Sossar / Moderater...
Pest / Kolera...

What's the difference?
Jag var till val lokalen, som den goda medborgare man är och la i lappar i de tre kuverten. Tre blanka lappar. Spelar väl ingen roll vem som sitter och styr ett sjunkande skepp.

Rösta höger och skatter som drabbar mig går upp på ena sidan, eller rösta vänster och skatter som drabbar mig går upp på andra sidan... Vad spelar det då för roll?

//Kristian.

498 Inlägg
10 februari 2007
Founder skrev:
andreas_940 skrev:
@ Brådhis
Men inte var väl Sverige så ner gånget när M tog över??
Och bara för de har börjat komma till lite nya jobb så är inte de något M kan ta åt sig äran för?

Med en statsskuld på 1270 000 000 000 000 kr (miljarder) vid årsskiftet så skulle inte jag säga att Sverige va direkt i bra skick... tänk på att den statsskulden är det som DU och JAG är skyldig utländska banker. Sossarna har de senaste 10 åren tagit tonvis med korta lån med högränta som skulle betalas tillbaka om bara några få år.

ETT PROBLEM... vi kan inte betala tillbaka lånen. Utan sossarnas strategi har varit att ta nya lån för att betala bort dom gamla...

Därför säljer nu höger-regeringen bort tonvis med företag m.m. för att kunna få ihop pengar så att man kan bli av med de här lånen...

Jag skulle vilja fråga Per Nuder (som tycker att skatten gott kan höjas till drygt 43%) hur fan han kan tycka att Sveriges ekonomi är god med en sådan skuld???

Källa: http://www.rgk.se/

Stämmer säkert,
Men M om någon har ju lånat pengar! sist de var vid makten, det kan du inte förneka!

Sök