Blyfoten skrev:
Blev det något svar på om den går om du håller kvar nyckeln i "startmotorläget" efter att den startar? Antar att den stannar när du släpper tillbaka nyckel till "körläge"?!
Dra en pluskabel direkt till tändspolen (Till den svarta kabeln) o prova om motorn inte går då..
Prova samma förfarande med bensinpumpen (Grön kabel?! Osäker på färg) om det inte funkar med tändspolen. Då har du begränsat felsökningen rejält sen om ett av testen funkar.
Det är om jag inte missminner mig 4 kablar till insprutningen som är ihopkopplade med övriga elsystem, o 3 till det brytarlösa tändsystemet. Rätt säkert hittar du felet vid någon av dom.
Oklart formulerat? Hör av dig isf..
tjenare !!
tack för alla tips...
näh, tändningslåset är det inget fel på och inte heller tändspolen, har ju bra gnistor på alla stiften...och har även provat med annan tändspole.
Det lustiga är, provastartade bilen igår och den startade, mullrade gått och fint, inga som helst problem. När bilen hade fått gått några minuter på tomgång så tänkte jag att jag slår igen den och provstartar igen, men då ville den aldrig starta igen, bara tuggade på utan att den tände till och startade, mycket skumt !! vad kan det vara för fel egentligen ?
Är det nåt skit i bränslesystemet eller ? har aldrig haft något liknande problem med min Manta förut, nån som har haft detta fel förut eller kan ha nån aning om vad det kan vara ??
Är det fyra kablar till insrutningen ? trodde det var bara en jag, den gröna som går till databoxen...vart går dom andra till och hur är de kopplade ? Dom tre till brytarlösa systemet, hur är dom kopplade då ?
Nån som nämde luftmängdsmätaren ? jasså den har krånglat för dej, vad var det för typ av fel då´rå ?
Har faktiskt en i reserv på jobbet som jag håller på göra en adapterplatta till för ett sportluftfilter, kanske man skall testa den då och se om det blir nån skillnad...
Har provat en annan databox oxå för att kolla om det var den som var konstig, men det var fortfarande samma elände...
tack åter igen för alla tips...