3352
Sök

Audi 80 1,8

118 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
Hej. Jag skall snart köpa min första bil. Jag har hafft lätt MC sedan jag fyllde 16. Men nu får det bli bil när jag fyller 18. Idag så ringde min mormor och hon tjöta på som vanligt. Hon sa det att hon skall göra sig av med sin bil för hon och morfar behöver inte två st. Hon har en Audi 80 Vad det är för motor i den vet jag inte, men tror det är en 1,8. Vad finns det för olika motorer i en Audi 80? Om jag såg rätt så har 1,8'an bara 90HK orginal. Hur mycket behöver man göra med den för att komma upp iaf 150HK? Hur är priset för reservdelar till den?

Alternativet för min del är att köpa en volvo 740GLT Men detta får jag vänta med tills isommar. Är det ett bättre alternativ?

Jag vet inte varken hur långt Audin har gått, i vilket skick den är i(den fungerar och mormor kör den ganska mycket.) eller vilken årsmodell det är.

Men vad säger ni om denna bilen?

//Kalf

24 Inlägg
7 februari 2007
Vill bara säga det att det är JAG, Kalf, som skrev ovanstående inlägg. LeNNy_ var inloggad på min dator förut. Så jag råkade skriva med hans konto.

Ursäkta.

//Kalf

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
7 februari 2007
1.8 har 90hk. Tycker du ska lägga bort tanken på att få upp den maskinen till 150hk. Om bilen är i fint skick i övrigt så tycker ja absolut du ska överväga att köpa den, iaf om du vill åka riktigt billigt. Säger så här åk billigt ett tag tills du sparat ihop lite mer pengar och fått lite mer erfarenhet.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
7 februari 2007
Kan inte annat än hålla med jimpa

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Herr
1 722 Inlägg
7 februari 2007
Japp, skräm inte upp den stakkars bilen, kostar för mkt, o sen kommer du inte åka ifrån några bilar endå... smile är det fin skick, låga mil, sälj skiten o köp en liten sportis istället! lycka till!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

VAG entusiast
277 Inlägg
9 februari 2007
även om du har en bil med 300 hästar så använder ju du inte alla ändå.
Har själv en Audi 80 2,0E -92:a är riktigt lättkörd och drar inte mycket bensin. Så jag tycker att  du ska ta Audi 80:n på 1,8

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

Tro mig det går att köra fortare än 110:)
215 Inlägg
9 februari 2007
Jag har en audi 80 1.8 87a som vinte bil.. drar knapt nå soppa alls.. kommer ca 90-100 mil på 70 liter beror på hur jag kör.. har aldrig fått den å dra över 0.9..

Jag kör traktor:)

Sök