VAG-spolarna Growe talar om sitter på många VW produkter och är inget märke i sig.
Volkswagen Aktiengesellschafte (?).
Det jag menar är vilken motor du bygger på, och om du skall åka turbo, effektmål, osv.
Vag-spolar är ju som sagt bra grejer men då ska du ha äkta spolar också och inga billiga kopior.
Några tips är att du läser ”megamanual” ordentligt så att du har bra med kött på benen innan du börjar knappa på datorn.
Bygg kabelstam och säkrings/reläpanel utanför bilen och dimensionera upp kablaget ordentligt.
Sök efter 12v nomogram på Google.
Använd någon form av knackövervakning under mappning.
Jag har själv kört med en slang mellan motor och ett par hörselkåpor… lite primitivt men det funkar hyfsat bra när man hittar rätt plats på motorn.
När jag ska mappa nästa motor i bilen så kommer jag att köra Piezoelement-förstärkare-hörlurar.