2688
Sök

Weber 32/36 dgv

5 Inlägg
21 augusti 2023
Trådstartare
Hej! Har några utmaningar kring förgasare och tändning, eventuellt kan ni hjälpa till med lite tips.
Har en ny weber 32/36 dgv med rekommenderad bestyckning för Opel 2.0 cih, tändningen grundinställd enligt rekommendation. Har även en bränsletryckstegulator. Kan inte se att den tar någon tjuvluft..
Motorn startar bara med full choke, lättare jag på choken stannar den relativt snabbt snabbt. Tips på var jag ska börja felsöka?
Tack på förhand,
Tomas

1 120 Inlägg
21 augusti 2023
Låter som att den går magert utan choke.
Testat att justera lite på co-skruven?
Kollat flottörnivån?

5 Inlägg
21 augusti 2023
Trådstartare
Njaa..co skruven står nog bara på det rekommenderade, 1.5 varv ut. Men flottörnivån har jag inte kollat, trodde väl att den skulle vara ’hyfsad’ då förgasaren är ny. Kollar upp detta imorgon!!

3 207 Inlägg
21 augusti 2023
Varför en bränsletryckregulator?
Orginal mekaniska pumpen ger knappast för högt tryck. Är det så kass flottör i Weber'arna?

Eller är det en elektrisk pump monterad?

Minns för övrigt från ungdomens trimmade A&B Ascona'or att saknad värdelös tomgång var mer regel än undantag.
Senast redigerat av Mossan1 (21 augusti 2023)

5 Inlägg
21 augusti 2023
Trådstartare
Ja, säg det..har elektrisk bränslepump som en följd av att de suttit dubbla 45 dcoe:r tidigare. Men ett test är ju ta bort bränsletrycks regulatorn..

509 Inlägg
21 augusti 2023
jag köpte oxå sprilans ny weber 32-36 till min duett o den skulle oxå vara grund inställt till min b18
men den gick rent för jävla snålt
så prova större munstycken

5 Inlägg
22 augusti 2023
Trådstartare
doktorduett skrev:
jag köpte oxå sprilans ny weber 32-36 till min duett o den skulle oxå vara grund inställt till min b18

vilka munstycken böt du och till vad?

7 394 Inlägg
22 augusti 2023
tsnen63 skrev:
doktorduett skrev:

vilka munstycken böt du och till vad?

tänkte exakt samma sak wink

509 Inlägg
22 augusti 2023
det kommer jag inte ihåg
du får kolla va som sitter i gå upp ett snäpp

5 Inlägg
23 augusti 2023
Trådstartare
doktorduett skrev:
det kommer jag inte ihåg
du får kolla va som sitter i gå upp ett snäpp

Japp, har hittat en uppsättning jag tänkt testa..

Sök