Volvo V50 06, Bilen drar åt vänster sida efter byte av styrled och spindelled trots att hjulinställning är gjord

martin355
26 augusti 2023 · 28 Inlägg

Hej.

Jag har en Volvo v50 06.
Bilen gick inte genom besiktiningen då det var glappt i vänstra spindelled/styrled. Lämnade in bilen för byte av vänstra spindelleden och både vänster och höger styrled.
Hjulinställningen är gjord också.

Bytet av styrled och spindelled är ok det har gått genom besiktningen så det är ok.
Problemet är att bilen drar lite åt vänster när man kör. Lufttrycket på däcken är samma på däcken.
Jag har gått tillbaka till verkstan och påpekat att bilen drar till vänster de har kollat och allt är ok. Men dem gjorde om den för att att vara på säkra sidan.
Båda hjulinställningen gjordes på alla fyra däcken.

Var kan problemet vara?

Trevlig dag.

Brådhis * Voff voff *
26 augusti 2023 · 10 299 Inlägg

Dina däck är inslitna (dvs troligen lite snedslitna även om det inte syns med blotta ögat) efter hur bilen var innan hjulinställningen. Så nu när allt står rätt så är så att säga däcken "fel"...

Kommer troligen försvinna över tid... Eller så är någonting annat glapp, tex bak. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
martin355
26 augusti 2023 · 28 Inlägg

Däcken fram är helt nya, då de gamla var sned slitna innifrån.  Köpte nya innan besiktningen, de skulle inte gå genom besiktningen.

Efter besiktningen så kom problemen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang