Tvärtom.
Bränsletrycksregulatorn sitter i slutet av spridarbryggan för att reglera trycket, så mät trycket vid det korta röret (inkommande sås).
Sen skall du ju kontrollera returflödet också, det kan ju vara så att regulatorn är defekt och släpper förbi bränsle hela tiden.
Har du ett returflöde men dåligt tryck i spridarbryggan så har du hittat felet.
Ett annat test du kan göra om du saknar en bränsletrycksmätare är att lyfta upp spridarbryggan och vända spridarna uppåt.
Sedan så mäter du i kontaktstycket till en spridare - du skall ha 12v på ett stift med tändning på.
Då pillar du in en nål i bakkant av det andra stiftet, ansluter kontakten, och sedan så jordar du det stiftet du har pillat in en nål i.
Alltså jordar SNABBT, bara dutta till mot jord.
Får du en fin dusch ur spridarna så kan du konstatera att du har tillräckligt bränsletryck för att bilfan skall starta.
Vad som är en fin dusch är svårt att säga såhär, krävs väl kanske lite erfarenhet för att göra den bedömningen.
Men ja, börja iaf med att säkerställa att du har bränsle upp till spridarbryggan.