Hybrid_ skrev:
doktorduett skrev:
varför ska du kapa ?det finns ju sänknings sats att köpa, så gör normalt folk
kapa hör till den tiden då det inte fanns tillgång till sänknings fjädrar
gör om gör rätt
Vi har en bil med HR-kit. Sänkt ca 4 cm. Kit, dämpare och 4-hjulsintällning dyngade väl på 20k. Där är nog problemet. Men bra blev det. Har aldrig vågat köra på fullt.
även ett billigt ebaykit med dämpare och fjädrar för någon tusenlapp gör stor skillnad mot orginal grejer som suttit i 10år.
så man behöver inte köpa dyra grejer för att endå få en helt okej bil.
har monterat ett antal billiga kit och alltid varit överaskad hur bra det fungerat. bra väghållning men samtidigt inte okörbart..
då är min Arosa betydligt jobbigare att åka i den är STENHÅRD! ihop med 185/35 så är bilen allt utom bekväm men väldigt bra väghållning och ligger grymnt på vägen utan att för den delen vara studsig. men som sagt det är njurbältes varning jag personligen älskar att man har mer väghållning än mod..
jag har aldrig fått den att understyra på vanlig väg..
där sitter det ju golf3 vr6 fjäderben gula koni och en 60/40 sats. väldigt bra väghållning..
men hade ju innan billigare dämpare tror satsen gick på 1250kr inkl frakt 2006 och även då var det bra väghållning men lite mjukare ihop med 15" hjul blev det lite högre profil
har haft chassikitt på
volvo 940
volvo 855
volvo 854
Vw Golf mk2
Seat Arosa. och lätt värt varje krona.
det har handlat om mellan 1250-3500kr för ett kitt med dämpare och fjädrar till dom bilarna.
har fotfarande kvar kittet till 940