23 december 2023
Trådstartare
Tjena!
Har en Peugot 407 av årsmodell 2004 där motorlampan lyser. Tog den till en verkstad för 2 veckor sen och då fick han felkoderna för egr ventil samt tändkassetten. Att tändspole 1 och 2 är trasiga. Bytte egr ventilen och tändkassetten men lampan lyser fortfarande? Tog bilen till honom igen och då fick han inte upp något om egr ventilen men däremot samma felkoder för tändkassetten? Att tändspole 1 och 2 är defekta? Tändkassetten va ny från mekonomen och han kunde inte fastställa exakt vad problemet va. Någon som kanske vet vad det kan bero på? Lite mer info->
Bilen brukar tappa motoreffekt och ibland när jag gasar så reagerar inte motorn förrän 1-2 sekunder och då drar den
När jag sätter på den ibland så stängs den av innan varvmätaren hinner gå upp. Och då jag redan testat en gång och vet att den kommer stängas av andra gången så håller jag ner gaspedalen när jag sätter på den en andra gång men den hinner inte reagera på gas innan den stängs av.
I övrigt så går bilen bra har inte haft andra problem än slitage delar som bromsbelägg skivbroms o så vidare.
Bilen är bensin.
All hjälp uppskattas tack i förhand!
- Glömde tillägga att i början så lyste motorlampan och kom tillbaks efter nån dag eller så medans nu så lyser den konstant/Hela tiden varje gång bilen sätts på och stannar kvar.
Senast redigerat av Marcoo (23 december 2023)