h3nrys skrev:
Jesper328 skrev:
Kolla Megasquirt, finns säkert PnP lösning till din bil.
Slå på lite större spridare ändå så att du har att växa i.
Bredbandslambda.
Mac-ventil.
Lufttempsgivare.
Något för olja in/ut turbo.
Likaså vatten om 2860an är vattenkyld.
Oljekyl om du ska köra bana.
Tack för bra svar!
Menar du en tempgivare för omsatt olja i turbon?
Vilka spridare skulle du rekommendera?
Varför just megasquirt?
Nej, ingen tempgivare för oljan utan jag menar en lösning där du kan ta olja till turbon.
Jag har tidigare kört både Y-kors vid oljetrycksgivare, och även en ”sandwich” mellan oljefilter och block.
Du har ju däremot inget plåtfilter på en M50, så en sandwich är inget alternativ.
Likaså svetsa/gänga en returnippel.
Spridarväg så rekommenderar jag 875cc, äkta Siemens (750kr/st) och inga kinagrejer.
Då är du god för 700hk på ungefär 90% duty.
Köp ifrån BJP Race.
Kan tillägga en vettig soppapump till listan, och det är samma grej där att man gärna tar till mer än vad som egentligen krävs.
Något som flödar runt 255lp/h, och kanske även något som kan köras med E85 om du vill gå den vägen.
Rekommenderar MS för att jag är 99% säker på att det finns PnP för M50, och även för jag har använt det en hel del.
Har egentligen bara mappat MS ich Vems, men föredrar MS just för att det är hyfsat simpelt, likaså Tunerstudio.
Effektmässigt så är M50 en stabil motor.
Det är vridet som dödar, samt även dåliga mappar.
Ska du åka bana ska du ju ändå inte ha speciellt mycket effekt om du inte tänkt lägga massa pengar på chassi och sånt.
Vill minnas att en oöppnad M50 fixar 600hk utan problem, men det är ju alltid bättre att ta det säkra före det osäkra.