3247
Sök

The Ark är tjuvar...sprid vidare..

39 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
Edison lighthouse - Love grows where my rosemary goes
http://www.youtube.com/watch?v=tr6H1a7YUac

The Ark - The worrying kind
http://www.youtube.com/watch?v=6oKXIAqwujo

Skrämmande likt!

873 Inlägg
11 februari 2007
Alla förbannade låtar i Melodifestivalen är alltid lik någon gammal låt.

Om man är en sådan som känner igen gammla melodislingor känner man igen någon låt varje gång.
De gånger jag tittar brukar jag rota up låten, spela upp en för folk för att bevisa min teori.
Och oftast har jag rätt.

Men vadå?
Alla låtitlar som släpps i dag (förutom kreativa hip-hop titlar som Whogga-whoomp-my-backsieoops!") finns ju redan också.
Framförallt Bodies Without Organs är RIKTIGT duktiga på att släppa låtar med låtitlar som redan är kända för andra låtar. De har släppt 3-4st i rad nu som redan "finns" tongue
Gissa om man lackar när man hör "Nu ska vi spela en låt du tycker om!" så är det BWO *s*

Men, åter till melodierna då.
Nästan allt "nytt" är "snott" ifrån någonting för "There's only so many combinations"

Förutom att det görs covers rakt av, men som aldrigs marknadsförs som covers (med effekten att mindre bevandrade musiklyssnare tror att tex Metallica skrivit Astronomy eller  Gun'n'Roses Knocking on Heavens Door), innehåller dessa "orginalåtar" i sig ofta textrader eller melodislingor lånade ifrån låtar som i sin tur är 20-30 år före den tiden (eller varför inte 300 ifrån barocken).
Rätt roligt när man gräver fram vinylskivor ingen vill ha och hör någon gammal bortglömd folkmusik låt eller smörsång ifrån forntiden och inser "Jäklar! Det är ju den där 80 tals one-hit-wonder låten!"
wink

Fast, klart att det alltid är kul när man hittar två klockrena exempel på likheter smile

Don't get mad, get even.

Maizer
11 februari 2007
Alla låtar låter likt nån annan låt, det går inte att komma undan.

9 108 Inlägg
11 februari 2007
Men herre vilken skitlåt the Ark körde, fattar inte hur den kan vara så segertippad? Hatar schlager och allt som har med det att göra..

xcOOb
388 Inlägg
12 februari 2007
shit va dålig senaste kvalet va!! o som sagt om den låten va bra, hur jävla kass va resten då? är det här det bästa av alla tusen bidrag!?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 februari 2007
MilleN skrev:
Men herre vilken skitlåt the Ark körde, fattar inte hur den kan vara så segertippad? Hatar schlager och allt som har med det att göra..

Du verkar ju hänga med eftersom du visste att den var segertippad? wink

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

9 108 Inlägg
12 februari 2007
golfarn_nr1 skrev:
Du verkar ju hänga med eftersom du visste att den var segertippad? wink

Går knappast att undgå eller hur wink Stod ju på varenda löpsedel typ.

886 Inlägg
12 februari 2007
hah! kolla in per gessle istället, han har ju snott hur jävla mycket som helst!

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Slav
1 454 Inlägg
12 februari 2007
schlager, trodde de var en tysk maträtt? tackar vet ja pasta.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Majestas
1 319 Inlägg
12 februari 2007
Hehe, Ola såg ut som en tjej när han stod framför den stora skärmen i  början av låten i det 1:a uppträdandet.

Team VeboTrim

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
12 februari 2007
Anledningen till att dom låter lika är för att all sån där skitmusik låter likadant.

Tycker det är trist att vi har så kassa bidrag till melodifestivalen. Samma jävla dravvel varje år. Fattar dom inte att det är hårdrock som gäller nu efter att Lordi slog rekord i antal poäng någonsin? Så jävla tröga alltså.
Hoppas finnarna kommer med något riktigt fett band i år också som spöar skiten ur alla ännu en gång. Jag kommer iaf rösta på det tyngsta bidraget. smile

Majestas
1 319 Inlägg
12 februari 2007
FL3JM skrev:
Anledningen till att dom låter lika är för att all sån där skitmusik låter likadant.

Tycker det är trist att vi har så kassa bidrag till melodifestivalen. Samma jävla dravvel varje år. Fattar dom inte att det är hårdrock som gäller nu efter att Lordi slog rekord i antal poäng någonsin? Så jävla tröga alltså.
Hoppas finnarna kommer med något riktigt fett band i år också som spöar skiten ur alla ännu en gång. Jag kommer iaf rösta på det tyngsta bidraget. smile

Du har så rätt! Lordi gjorde det!! Dom kom med något anorlunda! dom van dels för maskerna! och dels för deras låt, som för övrigt var ganska olik dom andra.
Senast redigerat av _MaCCe_ (12 februari 2007)

Team VeboTrim

Slav
1 454 Inlägg
12 februari 2007
ahaa smile ja ska på Lordi på torsdag big_smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
12 februari 2007
Den bästa låten Lordi gjort är "Would you love a monsterman", den är FET!

39 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
FL3JM skrev:
Den bästa låten Lordi gjort är "Would you love a monsterman", den är FET!

Nja det vill ja ju inte påstå, dom är inte så bra som alla säger. Nu låter jag som en gammal gubbe men....det var faktist bättre förr.

3 113 Inlägg
12 februari 2007
bara gruppen "The Ark" säger det mesta... har de någonsin gjort en "egen" låt? hmm

Semper Fi

12 086 Inlägg
12 februari 2007
Oj, en låt som låter som en annan.. vilken sensation =P

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 februari 2007
Man får "sno" upp till 8 takter har jag för mig.

Mer än så kallas plagiat.

Vilka är inte tjuvar i dagens musikindustri egentligen?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

274 Inlägg
11 mars 2007
Att ni orkar!
Melodifestivalen = Slöseri med tid!

Men de e ju bara min åsikt! smile

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 mars 2007
Slöseri med tid och licenspengar.

Har hört en låt av alla.

/Ena