3802
Sök

vilken bil har mest hk här på garaget

Glidare...
64 Inlägg
13 februari 2007
#21
1400 hk utan gas, är det bra?

Peugeot Sport Club
"Speed dosn´t kill, It´s the sudden loss of it that does"
Peugeot 406 SS
Mitsubishi Lancer Evolution IX GT Wagon

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 februari 2007
#22
det ligger ju endel tävlings bilar här, kan inte jag laddaupp teamet där fadern är crew för då ? skulle äga ut alla andra STORT då big_smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
#23
tsdi skrev:
det ligger ju endel tävlings bilar här, kan inte jag laddaupp teamet där fadern är crew för då ? skulle äga ut alla andra STORT då big_smile

nej nej nej
denna har lätt mest hk av alla (lovar ) hahaha


http://www.garaget.org/?car=25211


Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 februari 2007
#24
Team-Adolfsson skrev:
tsdi skrev:
det ligger ju endel tävlings bilar här, kan inte jag laddaupp teamet där fadern är crew för då ? skulle äga ut alla andra STORT då big_smile

nej nej nej
denna har lätt mest hk av alla (lovar ) hahaha


http://www.garaget.org/?car=25211

Haha jasså du ? big_smile ta det gånger 300 så har du ungnefär effekten i deras bil smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

96 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
#25
jag bestämmer och det är effekt utan gas!!!


Gödseldräng
4 529 Inlägg
13 februari 2007
#26
tsdi skrev:
Team-Adolfsson skrev:
tsdi skrev:
det ligger ju endel tävlings bilar här, kan inte jag laddaupp teamet där fadern är crew för då ? skulle äga ut alla andra STORT då big_smile

nej nej nej
denna har lätt mest hk av alla (lovar ) hahaha


http://www.garaget.org/?car=25211

Haha jasså du ? big_smile ta det gånger 300 så har du ungnefär effekten i deras bil smile

haha manligt värre jue big_smile


Olofström , Blekinge
211 Inlägg
13 februari 2007
#27
Snabbast på garaget med mäst Hk/Nm är ju helt klart http://www.garaget.org/?car=40416


Kettunen
14 februari 2007
#28
224 Känns inte alls bra att lägga ut det här HAHA big_smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
14 februari 2007
#29
Team-Adolfsson skrev:
tsdi skrev:
Team-Adolfsson skrev:

nej nej nej
denna har lätt mest hk av alla (lovar ) hahaha


http://www.garaget.org/?car=25211

Haha jasså du ? big_smile ta det gånger 300 så har du ungnefär effekten i deras bil smile

haha manligt värre jue big_smile

Haha javvist tongue så har dom ju en funny car med tongue fast i den är det "bara" runt 3500hk

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
14 februari 2007
#30
Jox skrev:
jag bestämmer och det är effekt utan gas!!!

Borde de då inte bara gälla bilar med sugmotor. . .
Alltså turbo och kompressor är ju till för att tillföra mer luft (syre)
än motor klara av att dra in, på så vis få in mer syre i cylindrarna,
för att kunna tillföra mer bränse
och få starkare explotion i motorn.

På samma vis funkar ju gas som innehåller 33% syre vilket är ca 50% mer än i luft
och med mer syre på samma yta kan man tillföra mer bränsle som ger en starkare expltion.

Både kompressor, turbo och lusgas jobbar ju mot att få in mer syre
i cylindrarna än motorn själv klarar av och på så vis kunna få in mer bränsle (som faktiskt ger effekten).

Ska då dessa få vara med alls?

- V8 - 4 ever . . .
_________________

BMW Power
2 362 Inlägg
14 februari 2007
#31
jimmy1977 skrev:
Jox skrev:
jag bestämmer och det är effekt utan gas!!!

Borde de då inte bara gälla bilar med sugmotor. . .
Alltså turbo och kompressor är ju till för att tillföra mer luft (syre)
än motor klara av att dra in, på så vis få in mer syre i cylindrarna,
för att kunna tillföra mer bränse
och få starkare explotion i motorn.

På samma vis funkar ju gas som innehåller 33% syre vilket är ca 50% mer än i luft
och med mer syre på samma yta kan man tillföra mer bränsle som ger en starkare expltion.

Både kompressor, turbo och lusgas jobbar ju mot att få in mer syre
i cylindrarna än motorn själv klarar av och på så vis kunna få in mer bränsle (som faktiskt ger effekten).

Ska då dessa få vara med alls?

Större mängd som har turbo eller kompressor, så jag tycker dom borde få vara med. Annars kan ju direkt inte många bilar vara med i "tävlingen" tongue

Menar hur många trimmar upp grymt mycket ur sughästar utan att använda överladd?

Visst kan man ta jänkarna som ett ex. då kanske, men då blir det ju bara jänkare i tävlingen i princip..
Senast redigerat av FugitivE (14 februari 2007)

BMW, bogsering med wire :/

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
14 februari 2007
#32
FugitivE skrev:
jimmy1977 skrev:
Jox skrev:
jag bestämmer och det är effekt utan gas!!!

Borde de då inte bara gälla bilar med sugmotor. . .
Alltså turbo och kompressor är ju till för att tillföra mer luft (syre)
än motor klara av att dra in, på så vis få in mer syre i cylindrarna,
för att kunna tillföra mer bränse
och få starkare explotion i motorn.

På samma vis funkar ju gas som innehåller 33% syre vilket är ca 50% mer än i luft
och med mer syre på samma yta kan man tillföra mer bränsle som ger en starkare expltion.

Både kompressor, turbo och lusgas jobbar ju mot att få in mer syre
i cylindrarna än motorn själv klarar av och på så vis kunna få in mer bränsle (som faktiskt ger effekten).

Ska då dessa få vara med alls?

Större mängd som har turbo eller kompressor, så jag tycker dom borde få vara med. Annars kan ju direkt inte många bilar vara med i "tävlingen" tongue

Synd för mig då som har beställt lusgas från USA nyligen sad  wink
dessutom är de ju inte bara att kasta på 500 hk gas som en skrev här,
hans kolvar och vevstakar ska ju klara det åxå.

(sen är det ju inte gasen som ger effekten, som
många verkar tro, utan det extra bränsle man kan tillföra)

Han kan ju lika bra köpa en beggad lastbilsturbo och skjuta motorn i
atomer med, om de var mest hk i 4sekunder vi pratade om smile

- V8 - 4 ever . . .
_________________

BMW Power
2 362 Inlägg
14 februari 2007
#33
jimmy1977 skrev:
FugitivE skrev:
jimmy1977 skrev:

Borde de då inte bara gälla bilar med sugmotor. . .
Alltså turbo och kompressor är ju till för att tillföra mer luft (syre)
än motor klara av att dra in, på så vis få in mer syre i cylindrarna,
för att kunna tillföra mer bränse
och få starkare explotion i motorn.

På samma vis funkar ju gas som innehåller 33% syre vilket är ca 50% mer än i luft
och med mer syre på samma yta kan man tillföra mer bränsle som ger en starkare expltion.

Både kompressor, turbo och lusgas jobbar ju mot att få in mer syre
i cylindrarna än motorn själv klarar av och på så vis kunna få in mer bränsle (som faktiskt ger effekten).

Ska då dessa få vara med alls?

Större mängd som har turbo eller kompressor, så jag tycker dom borde få vara med. Annars kan ju direkt inte många bilar vara med i "tävlingen" tongue

Synd för mig då som har beställt lusgas från USA nyligen sad  wink
dessutom är de ju inte bara att kasta på 500 hk gas som en skrev här,
hans kolvar och vevstakar ska ju klara det åxå.

(sen är det ju inte gasen som ger effekten, som
många verkar tro, utan det extra bränsle man kan tillföra)

Han kan ju lika bra köpa en beggad lastbilsturbo och skjuta motorn i
atomer med, om de var mest hk i 4sekunder vi pratade om smile

Sant egentligen, då tycker jag mer att reglerna ska vara att det ska vara gatureggade bilar, och inte bilar som endast går på strippen som vissa ändå har länkat till.. då kanske ingen känner sig utesluten på samma sätt wink

BMW, bogsering med wire :/

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
14 februari 2007
#34
Ja det låter ju rimligare! smile

- V8 - 4 ever . . .
_________________

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 februari 2007
#35
Jag vill också ha en top-mountad kompressor. sad Skulle se ruggigt ballt ut tror jag iaf. :]
Skulle dock inte hjälpa sopparäkningarna det minsta lilla.


DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
14 februari 2007
#36
FL3JM skrev:
Jag vill också ha en top-mountad kompressor. sad Skulle se ruggigt ballt ut tror jag iaf. :]
Skulle dock inte hjälpa sopparäkningarna det minsta lilla.

Blunda och tanka smile

du kan ju sätta drivning 1:1 på den å bara åka runt och vina lite med feta remmen
och mýsa av insugsljudet. . .  wink

- V8 - 4 ever . . .
_________________

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 februari 2007
#37
jimmy1977 skrev:
FL3JM skrev:
Jag vill också ha en top-mountad kompressor. sad Skulle se ruggigt ballt ut tror jag iaf. :]
Skulle dock inte hjälpa sopparäkningarna det minsta lilla.

Blunda och tanka smile

du kan ju sätta drivning 1:1 på den å bara åka runt och vina lite med feta remmen
och mýsa av insugsljudet. . .  wink

Det är iofs ingen dum idé. big_smile
Problemet är att min motor har mer elektronik i sig än min dator har. Pillar jag på en endaste kabel så äre self destruct in 10 seconds typ. =/
Det var bättre förr. smile


96 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
#38
ok...som den mästare jag är... iaf över denna tråd bestämmer jag att överladdning är tillåtet och bilarna måste vara gatreggade



Sök