jaka54 skrev:
tändstift går inte sönder på grund av tjuvluft (att motorn går för magert) åtminstone inte direkt efter bara några hundra mil. -Vet du vilka stift du ska köpa??
Men nu har vi ingen aning om hur länge den dragit tjuvluft.
Det har ju suttit nån typ av massa som antingen var meningen att hålla en väldigt kort period.
Kunde pilla med fingret och det var som ny tuggade tuggummi.
Vi vet inte heller när stiften byttes senast så dem kan ju varit kassa länge.
Vädret har varit dåligt så har inte gjort någonting än, har väl 40 meter till garaget men kanske dumt att köra just nu.
Jaja, var förbi skroten och dem hade en 1.6a tyvärr hade jag en kvart på mig innan stängning att demontera av delarna.
Hann hursomhelst med att demontera av insugsrör med samma givare, röret som saknades, spridare på 4ans cylinder, luftmassemätare.
Får delarna gratis, tänkte ta en tur tidigt på måndag och plocka åt mig alla andra spridare.
Förslag på delar att ta montera av? Om delarna finns kvar givetvis.
Diagnostik instrumentet som jag lånade senast var ju biltemas billigaste.
Fixade en V/A OBDII /EOBD som är framförallt anpassad för VAG blandannat.
Provlampa 3-48v så kan ju mäta lite...
Sen såklart rätt tändstift.