2426
Sök

Steg 1 och pops n bangs

5 Inlägg
21 juli
Trådstartare
#1
Tjena jag har en cupra leon från 2015 280hk och går nu i tankarna om att göra steg 1 samt pops n bangs? Är det någon som vet om dessa bilar är hållbara för sådant? Kan det skada motorn eller växellådan på något vis? Tacksam för svar

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 147 Inlägg
21 juli
#2
Martial123 skrev:
Tjena jag har en cupra leon från 2015 280hk och går nu i tankarna om att göra steg 1 samt pops n bangs? Är det någon som vet om dessa bilar är hållbara för sådant? Kan det skada motorn eller växellådan på något vis? Tacksam för svar
Vad är "pops n bangs"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 329 Inlägg
21 juli
#3
Vettemannen skrev:
Vad är "pops n bangs"?

/Benny
Precis vad det låter som....
Men den närmsta svenska översättningen jag kan komma på, som du förhoppningsvis förstår dig på, är "kontrollerade baksmällar".


Diagnostekniker
2 585 Inlägg
21 juli
#4
Pop n bangs kommer med tiden att bränna dina avgasventiler och katalysator.
Ljuddämparna tycker inte om det heller.

Sen att det låter toklöjligt med artificiella baktändningar är en annan sak.

Up the RA

Fri fart för ett fritt folk!
13 942 Inlägg
22 juli
#5
Jesper328 skrev:
Pop n bangs kommer med tiden att bränna dina avgasventiler och katalysator.
Ljuddämparna tycker inte om det heller.

Sen att det låter toklöjligt med artificiella baktändningar är en annan sak.
ja det är abslut ett sätt att förstöra bilen..

man tar helt enkelt bort fuelcutoff när gasspjället är stängt..  så spridarna fortsätter att hälla i soppa fast man stängt spjället..  vilket är väldigt obra..  inte bara att man förstör kkat och sånt utan även att bränsle rinner ner i oljan och tunnar ut den tvättar cylinderväggarna rena från olja osv..   bara dåliga saker..   

optimering därimot är bara att köra på..  sen skulle jag kolla dom olika stegen vad som skiljer när det gäller hårdvaran..
dom där motorerna är väldigt trimvänliga..smile

Kör fort så hinner inget hända...

433 Inlägg
22 juli
#6
väx upp
du har en fin bil, lär dej köra på bana istället
den går det bra att åka på trackdays med, det fan så mycket roligare än att köra runt  o göra smällare som en byfåne


Sök