2360
Sök

Peugeot 307 (2005), ABS-lampan Börjar Lysa. Sker Oftare I Varmt Klimat.

2 Inlägg
21 juli
Trådstartare
#1
Hej,
Jag har en Peugeot 307 (2005) där ABS-lampan (samt lampan ang "slirskydd") börjar lysa då och då och försvinner när jag stängt av, startat och kört ungefär tjugo meter. ABSen fungerar fortfarande när jag försöker tvärtnita. Hur frekvent och hur snabbt fenomenet uppstår beror väldigt mycket på vädret. På vintrarna när de är väldigt kallt kan jag köra nästan en mil på motorvägen innan den börjar lysa medans nu på sommaren under de varmaste dagarna kan jag knappt köra en kilometersträcka i 50km/h innan den börjar lysa.

Med OBD-dosa fick jag fram två koder:
U1000 - Control Unit: 10. Class 2 Communication Malfunction
P0571 - Control Unit 10. Cruise control/brake switch A - circuit malfunction.

Vad tror ni är största sannolikheten till att den börjar lysa? Dålig kabel? Rost vid sensorn som jag läst att andra haft problem med?

Tack på förhand!
Senast redigerat av 3garaget8 (21 juli )

449 Inlägg
21 juli
#2
Vanlig fel på ABS ringen jag har byt på många Peugeot och Citroën men bättre om du kolla felkoder först.
Senast redigerat av sollu (21 juli )

Fri fart för ett fritt folk!
13 942 Inlägg
22 juli
#3
dom där felkoderna känns lite konstiga   tror du har en läsare som bara läser ut ecu..

borde fått någon annan kod oxå.. men visst bromsljuskontakten kan tända upp abs lampan.. 
på min polo blir det så när bromsljuset är på för länge och man försöker köra bilen..

men tror endå inte det är felet i detta fallet utan att du har en skadad abs sensor som tar in fukt

googlar man på felkoderna så är ju bromsljuskontakten inget som ska tända anitsladd och abs..

Kör fort så hinner inget hända...

2 Inlägg
22 juli
Trådstartare
#4
Tack för ditt svar! Jag ska titta på sensorerna och se ifall de har fått fukt på/i sig. Du har gett mig några saker att titta på och jag är mycket tacksam!


Sök