vilken motor har du? har du 1.4an så är det mest troligen dåligt med olja i lådan och 5ans lager mår nu dåligt.. då släpar den med 5ans växel även på andra växlar och gör att bilen blir svår att växla och kan även dra lite.. i förlängningen har man ett totalhaveri.. väldigt vanligt fel. har själv råkat ut för det är inget stort jobb.. en packbox och nytt nållager till 5ans drev så är bilen fungerande inte jätte dyrt och lätt att göra.
för mig hände det vid köp en en seat arosa och påvägen hem fick jag problem den började kicka ur 5ans växel och dom andra växlarna kändes väldigt märkliga..
men sen finns det lite andra problem oxå men det är mest lite växelförarproblem att man behöver renovera det.. men tror problemet ligger på 5ans drev..
jag har årlig service på lådorna pga det ... jag fyller olja i lådan varje oljebyte
då slipper man detta problem.. det är ett inbyggt problem där man satt växelföraren in i lådan på lägsta punkten så det ringer ur den vägen.. ett byte av packbox brukar lösa problemet tillfälligt.. men lite grusväg och lite växlingar brukar den börja fukta igen
Kör fort så hinner inget hända...