2846
Sök

Kablar till startmotor

1 Inlägg
27 augusti
Trådstartare
#1
Jag har för allt i världen försökt googla på detta men blir inte klok på hur kablarna till startmotorn i volvo 940 ska kopplas. Har med hjälp av de få beskrivningar/bilder jag hittat samt mitt minne försökt mitt bästa med att koppla rätt. Ser detta rätt ut?

Beskrivning av bilden, börjar med det som sitter närmast startmotorn och arbetar oss ut:

Tunn kabel, ring, tjock kabel, ring, mutter.

https://www1.garaget.org/gallery/images/250/249940/249940-527de6aa34cd73a5bf953b0acef3e099.jpg

Jag är en total nybörjare, är tacksam om nån kan hjälpa mig så ja slipper spränga mig själv i luften...

3 124 Inlägg
27 augusti
#2
I vilken ordning grova röda kablarna sitter på pinnskruven spelar ingen roll alls, bara det ligger an bra mot varandra, och det ser det ut att göra.  Om det var frågan...

Lilla gröna kabeln är från tändlåset och den ska antingen in där dem sitter eller motsvarande flatstift på motsatt sida.
Sitter den fel händer inget våldsamt utan troligen ingenting alls när du vrider nyckeln.  Värsta fall en säkring.

Dom två grova mot jord så är det värre kortslutning, (helt osäkrat också) men dom sitter rätt.
Senast redigerat av Mossan1 (27 augusti )


Sök