1994
Sök

3 gånger innan start

3 Inlägg
torsdag 15:00
Trådstartare
#1
Hej, är ny på forumet och har precis köpt en Peugeot 206 SW 2006 1,4. När jag skulle kolla på bilen som fanns i en annan stad åkte förra ägaren till stationen och mötte upp mig där jag skulle kolla på bilen. Bilen hade hunnit bli varm så märkte inget då. Tidigare ägaren sa att hon i somras bytte startmotor och sa att allt fungerar efter det. En dag efter jag tog hem den och skulle starta den så tog det 3 vridningar innan den kom igång. När jag försökte trycka ner gaspedalen medan den vreds så gick började den skaka istället. Samma sak händer varje gång delningar gått igång på några timmar. Nu är inte detta ett jätte stort problem då den fortfarande startar men vill gärna veta om någon här har några misstankar?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 164 Inlägg
torsdag 15:54
#2
Reon skrev:
Hej, är ny på forumet och har precis köpt en Peugeot 206 SW 2006 1,4. När jag skulle kolla på bilen som fanns i en annan stad åkte förra ägaren till stationen och mötte upp mig där jag skulle kolla på bilen. Bilen hade hunnit bli varm så märkte inget då. Tidigare ägaren sa att hon i somras bytte startmotor och sa att allt fungerar efter det. En dag efter jag tog hem den och skulle starta den så tog det 3 vridningar innan den kom igång. När jag försökte trycka ner gaspedalen medan den vreds så gick började den skaka istället. Samma sak händer varje gång delningar gått igång på några timmar. Nu är inte detta ett jätte stort problem då den fortfarande startar men vill gärna veta om någon här har några misstankar?
Om startmotorn snurrar varje gång du vrider på nyckeln så borde rimligtvis den vara hel. På moderna bilar ska man inte röra gasen utan bara vrida på nyckeln. Men det kan ju vara nåt annat fel.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

842 Inlägg
torsdag 16:31
#3
Snurrar startmotorn och motor varje gång??

Gasen ska du inte röra när du försöker starta på en bil med insprutning !

ECU fattar inte vad som händer och motorns styr system goes bananas

3 Inlägg
torsdag 19:44
Trådstartare
#4
Aa den snurrar varje gång. Aa märkte att jag inte skulle röra gasen efter den lät sämre Hahah


Sök