3229
Sök

Våga köpa BMW 520 d 28000 mil?

1 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#1
Hej!

Jag har väldigt dålig koll på bilar så ni får ha lite överseende med en eventuellt lite dum fråga. Jag har hittat en BMW 520 d från 2015 som jag vill ha men som gått 28 000 mil och som ligger på gränsen för min budget. Den är fullservad och jag skulle fortsatt serva enligt manual. Jag kör 5000 mil om året. Är det naivt att tro att jag kan klämma ut 5000 mil/år i tio år om jag kör oljebyte var 1000:e mil och i övrigt sköter å servar den bra? Alltså att massa grejer går sönder så som grejer gör på äldre bilar  fattar jag ju men jag tänker på själva motorn. Eller får jag räkna med att den kan vara slut vid typ 40-50 000 mil?
Tacksam för input!

* Voff voff *
10 476 Inlägg
för 49 minuter sedan
#2
Caminando skrev:
Hej!

Jag har väldigt dålig koll på bilar så ni får ha lite överseende med en eventuellt lite dum fråga. Jag har hittat en BMW 520 d från 2015 som jag vill ha men som gått 28 000 mil och som ligger på gränsen för min budget. Den är fullservad och jag skulle fortsatt serva enligt manual. Jag kör 5000 mil om året. Är det naivt att tro att jag kan klämma ut 5000 mil/år i tio år om jag kör oljebyte var 1000:e mil och i övrigt sköter å servar den bra? Alltså att massa grejer går sönder så som grejer gör på äldre bilar  fattar jag ju men jag tänker på själva motorn. Eller får jag räkna med att den kan vara slut vid typ 40-50 000 mil?
Tacksam för input!

78000 mil vid 19 år är rejält långt för de flesta bilar. Så det kommer vara en chansning vad du än köper...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
17 927 Inlägg
för 29 minuter sedan
#3
Det går aldrig klart. Du bör köpa en helt ny bil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök