Fick höromdagen hem en Volvo 944 b230ft som jag inte han titta på.
De jag visste var att tidigare ägaren bytte topplockspackning. Och att det bara klickade när man vred på nyckeln.
Jag var självsäker och tänkte att de är löst på en kväll. Första jag möts av är en sprucken startmotor, felmonterad kamrem, drev och kamremskåpa. Tändkabel som inte är i stoppad mm.
Har nu konstaterat att spridarna gör sitt jobb och tändstiften tänder. Har kört felkoder där jag fått fram detta
A2 1-2-3 kylarvätsketemp
A3 1-4-2 fel i styrenheten
A6 1-1-1 Inga felkoder lagrade
B5 1-2-7 srs lampa kortslutning eller brott
2-1-2 felsignal lambasond
2-3-2 rik eller mager tomgång
2-4-2 höger bältesträckare
1-1-2 internt fel i sensorenhet
Det ända som oroar mig är fel i styrenhet och fel i sensorenhet.
Funderar på om de har med vevaxelgivaren att göra.
Om någon har tips så vill jag mer än gärna höra.