3488
Sök

Bakljus + centrallås ur funktion

söndag 22:05
Trådstartare
Hej! För de flesta så vet jag inte om det finns ett samman band eller bara slump att båda gått sönder men efter att jag tankade för ett tag sen så gick tankmätaren ner till noll samt att den röda bränslelampan slockna.

Det är en a traktor så förra ägaren böt/bytte ut säkringen för centrallåset back mot två kablar man manuellt kan koppla ihop och därmed kolla in i bagegutrymet. Ganska säker på att plus nuddade krossen eller liknade metall i bilen för de lät som ett bi i bilen i några sekunder sen luktade det lite bränt.

Ljusen som tänds när man lägger i baken har slutat lysa också (manuell) Jag och en polare va inte för att laga en annan sak så vi tog bort mittkonsolen tror jag de heter (delen i mitten med ett fack bakom handbromsen) kan vara så at jag råka komma åt något eller glömde koppla in någon kanske? Tror ciggarett(12V uttaget aldrig blev inkopplat igen.
Volvo V70N 2003 2,4 sug (140hk tror jag kan vara 144hk om det är skillnad)

* Voff voff *
10 812 Inlägg
Igår 07:38
Antar att du menar backljus och inte bakljus utifrån texten? När backljusen inte funkar är det, förutsatt att alla säkringar är hela (sitter säkringar på tre ställen i dessa bilar: i bagageutrymmet till vänster innanför panelen, på vänster sida av instrumentpanelen samt under huven på vänster sida) oftast själva backljuskontakten. Den sitter uppepå växellådan om jag inte minns fel. Man får ta bort luftburken för att se den.

Vad det gäller det andra är det lite svårt att säga, men det är ju inte helt ovanligt med glappande instrumentpanel på dessa bilar.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök