2513
Sök

Hur vrider man turbon för T5 RWD?

122 Inlägg
för 9 timmar sedan
Trådstartare
#1
Hej.

Är det omöjligt att använda 7ans vinklade avgashus när man kör T5 RWD?
Jag har 3st turbos här hemma 19T, 16T & 16T, alla med 7-ans vinklade avgashus och ser likadana ut.

Problemet är att där den övre vänstra pinnbulten sitter så är inte hålet genomgående, med andra ord kan jag inte använda pinnbultarna i grenröret...
Då tänker ni att sätt mutter på grenröret då, men problemet är att jag har 921-grenrör och där är det inte heller genomgående hål i dom övre pinnbultarna...
Så hur fan gör man? Tycker mig sett massor med folk som kör med typ 19T å vinklat avgashus...

Eller finns det olika modeller av 7ans vinklade där någon kanske har genomgående hål på alla fyra punkterna?

Se bilder nedan på mina delar om ni inte förstod vad jag menade. Det närmsta hålet till höger i bild är som ni ser inte genomgående och ska vara uppåt.
https://lh3.googleusercontent.com/d/1OP_0S6s5iBhY07M6vLmNlaBJG6FsAMS1?authuser=0

Och som ni ser på grenröret så är båda dom översta fästpunkterna inte genomgående hål...
https://lh3.googleusercontent.com/d/1OFVkvyXOoxIKQ9R5cSiV6rLs0Rc7OblQ?authuser=0

Jag har försökt googla upp en bild på ett 688-grenrör från 850 men även där ser det alldeles för trångt ut för att få in en mutter på baksidan av grenröret?

Hoppas ni har nå bra tips/erfarenheter från detta.
Senast redigerat av Lehto (för 9 timmar sedan)


Sök