3973
Sök

Bromsbelägg går inte i bromsok

5 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Hej! Jag har gett mig på att byta bromsbelägg och bromsskivor bak på bilen. Ena sidan är färdig och inga problem alls men nu när jag bytt bromsskivan på andra sidan (höger bak) och sen sätter tillbaka bromsoket så går inte det ena bromsbelägget i. Jag har skruvat in kolven på oket så det ena belägget närmast kolven går i utan problem. Men det andra som sitter på yttre sidan har alldeles för lite plats för att gå in. Har ni några tankar på vad som kan ha hänt och hur jag ska gå tillväga?

Tack på förhand!

1 145 Inlägg
för 10 timmar sedan
Är det ok med bara en kolv? Isåfall har du inte fått in kolven tillräckligt långt eller så har du köpt fel grejer...
Senast redigerat av Steff240 (för 10 timmar sedan)

5 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Steff240 skrev:
Är det ok med bara en kolv? Isåfall har du inte fått in kolven tillräckligt långt eller så har du köpt fel grejer...

Ja en kolv och har vridit den i botten. Det märkliga är ju att den andra sidan var det inga problem med och det är exakt samma grejer.

5 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Det är inte kolvsidan som belägget inte får plats på utan andra sidan om skivan.

Fri fart för ett fritt folk!
14 419 Inlägg
för 6 timmar sedan
Kolla glodåinnarna. Där skruvarna sitter så dom verkligen är lösa. Tror problemet är där

Kör fort så hinner inget hända...

Sök