3300
Sök

Muskelbilar! Vilka är först, störst och bäst?!?!?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 februari 2007
#21
samalmoe skrev:
Team-Adolfsson skrev:
fan nya mustangen är bara en liten skit mot vad den nya camaron är

Vilken nya camaro? En conceptbil är knappast en ny bil som man kan köpa ute i handeln
så kalla en conceptbil för ny bil är ju bara löjligt.

dom finns i handlen men inte fullt utrustade utan bara helt vanlig ellr vad man ska säga fast ej här i sverige
Senast redigerat av Team-Adolfsson (17 februari 2007)


Min fina Opel Kadett GSI Cabriolet från- 1991
10 Inlägg
17 februari 2007
#22
det är lätt en dodge chrager r/t

30 Inlägg
17 februari 2007
#23
Har själv en Mustang 68 HT, med en "Mach 1" motor, men måste säga att den grymmaste bilen är Hemi Cuda

265 Inlägg
18 februari 2007
#24
Plymouth Superbird tycker jag är riktigt manlig. wink

8 156 Inlägg
18 februari 2007
#25
Nu har jag inte helt hundra koll, men 64:ans Pontiac GTO började väl tillverkas redan året innan? För Mustangen räknas ju som en 64½ eftersom den började tillverkas först i april 1964?

Chevy II Nova SS396 räknar iaf jag som en muskelbil...

Sen tycker jag att man ska skilja mellan klassiska muskelbilar och moderna muskelbilar.
En klassisk muskelbil är till för att köra rakt fram. Brutal råstyrka i en inte alltför stor bil. Men det ska inte vara någon sportbil heller...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
18 februari 2007
#26
Kettunen skrev:
PONTIAC GTO!!!!!!!!! Världens snyggaste jänkare när man ser supercharger på motor hyven o allt:P *MUUUUUMS*

Håller med! :P LÄtt GTO :)
Senast redigerat av Sjodin_ (18 februari 2007)

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

320 Inlägg
18 februari 2007
#27
personligen kallar jag inte en mustang för muskelbil...snarare sportbil.

orkar inte läsa men det finns säkert bra svar i tråden innan mig.
för mig finns bara Charger R/T 68.... ingen annan bil ser så grym ut.

och angående en "jänkare" årsmodell 07 är det inte sammasak...med plast å elände.

21 Inlägg
18 februari 2007
#28
Det går inte att kalla de tidiga mustangerna för muskelbil! Det är en ponycar rätt o slätt. En muskelbil har brutalt med kraft, inte en 289:a på 210 hästar...

Håller med om att GTO:n var bland de första men Moparkille som man är kan man ju inte bortse från Max Wedge bilarna..

En riktig muskelbil är amerikansk, tillverkad på 60-talet fram till 1973, ser ball ut och känns BRUTAL att köra! Gärna med manuell låda!

Kolla bara på W-30:n, Road runnern, Rebel Machinen, Torino GT:n vilka jävla bilar! Väcker ju rejält ha-begär allihopa!
Det handlar inte om några sittkissande sofistikerade överarbetade sportbilar utan det här är bonnmek! Man börjar med en familjebil och plockar på hårdare fjädrar, tar de största motorerna som finns tillgängliga inom företaget o utvecklar nya kamaxlar och hänger ibland på nån extra förgasare och får ihop en bil som klarar av att göra 0-100 på 6 sekunder!

Det är muskelbil för mig iaf!


FreddeK
18 februari 2007
#29
Kettunen skrev:
Hm.. Du FREDDEPONKEN Missa lite bilar där va...
Firebird. Trans am. Nova. CADILLAC´s .... Och för det 2a så är det inte bara mustang mach 1 som man oftast ser heller så!

Det jag skrev var enligt mig dom bilarna jag gillar mest...sen skiter jag i om det finns mängder med annat jänk! jag missa säkert massor....men just chargern och mach1.an är mina största favoriter!

348 Inlägg
18 februari 2007
#30
lite off topic

Hur var väghållning i dessa "muskel" bilar?

Vad jag ahr hört (märk hört), så ska de vara rätt värdelösa när det börjar svänga, därför dom är byggda för spikraka vägar.
Senast redigerat av BBR (18 februari 2007)


7 120 Inlägg
18 februari 2007
#31
BBR skrev:
lite off topic

Hur var väghållning i dessa "muskel" bilar?

Vad jag ahr hört (märk hört), så ska de vara rätt värdelösa när det börjar svänga, därför dom är byggda för spikraka vägar.

Dem är SKITKASSA när det svänger.
En liten mormors bil skulle spöa skiten ur en "jänk med hemi" och vad fan det heter, runt bana.
Senast redigerat av Aerodynamik (18 februari 2007)

Reparatör
630 Inlägg
18 februari 2007
#32
Aerodynamik skrev:
BBR skrev:
lite off topic

Hur var väghållning i dessa "muskel" bilar?

Vad jag ahr hört (märk hört), så ska de vara rätt värdelösa när det börjar svänga, därför dom är byggda för spikraka vägar.

Dem är SKITKASSA när det svänger.
En liten mormors bil skulle spöa skiten ur en "jänk med hemi" och vad fan det heter, runt bana.

Om du tog mormorsbil som fanns på den tiden dessa bilar e byggda så kanske det gått sämre för mormor smile dom va väl som sagt inte direkt gjorda för att köra svängbana med från fabrik utan då va det köras i usa som gällde . Har du någongång varit där så förstår man snart varför . Nä snabbast mellan rödlysen va det som gällde då . Å va det tog i bränsle va helt ointresant bara det va ett jävla klipp i bilen från fabrik .


Men själva svängegenskaperna går ju att fixa lätt . Mer än en svenssonbil som försökt svänga från min cab å misslyckats smile


DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
18 februari 2007
#33
Aerodynamik skrev:
BBR skrev:
lite off topic

Hur var väghållning i dessa "muskel" bilar?

Vad jag ahr hört (märk hört), så ska de vara rätt värdelösa när det börjar svänga, därför dom är byggda för spikraka vägar.

Dem är SKITKASSA när det svänger.
En liten mormors bil skulle spöa skiten ur en "jänk med hemi" och vad fan det heter, runt bana.

mmm de ä ju lite sant, men runt bana vette f-n, snarare på en folkracebana då. . .

Superbirden bla. kördes väl i Daytona. . . 
Heja mormor när hon går upp i velodromen i 300km/h och ska svänga
eller det kanske är hon som äger Herbie??? smile

- V8 - 4 ever . . .
_________________

7 120 Inlägg
18 februari 2007
#34
Haha, "mormors bil" var bara ett exempel. Men det är väääldigt många bilar som är snabbare när det svänger än såna där gamla fyrkantiga brummande rosthögar ^^

524 Inlägg
18 februari 2007
#35
Men de finns INGA bilar och det kommer aldrig att finns bilar som genererar samma överlägsna känsla som "gamla fyrkantiga brummande rosthögar"
Senast redigerat av GrebyAxel (18 februari 2007)


Meister
6 763 Inlägg
18 februari 2007
#36
Aerodynamik skrev:
Haha, "mormors bil" var bara ett exempel. Men det är väääldigt många bilar som är snabbare när det svänger än såna där gamla fyrkantiga brummande rosthögar ^^

Jag tycker du säger väldigt fel med "fyrkantiga brummande rosthögar". Fyrkantiga? Då har du inte sett en muskelbil, då är skyline te.x väldigt mycket mer fyrkantig. Rosthög? visst finns de sånna, men långt ifrån alla. Sedan ska man ju jämföra med dåtidens bilar.


Leg. Spådam
816 Inlägg
18 februari 2007
#37
Jag är övertygad om att de flesta som klankar ner på äldre muskelbilar aldrig ens har suttit i en sådan, eller åtminstone inte en som rullat. De är bara så insnöade på japanskt att de får tunnelseende och panikångest om någon skulle ha något bra att säga om andra bilar. Börjar bli trött på att alla noviser har så mycket att säga om amerikanska bilar...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Mr
267 Inlägg
18 februari 2007
#38
Sandman skrev:
MeloveGolf skrev:
annars finns det fina 60-70 talare också men då ska det vara 429 eller större för att kallas muskel bil....

Också!?

Gosse, du har inte många siffror rätt där.

Så du menar att ju mer HK desto mera muskelbil?
Jäklar vilken häftig "Muskelbil" en Ferrari Enzo är då!


Oljekrisen på 70 talet tog död på den sanna muskelbils eran.
Så är det, och inget mer med det.


Sedan kan du och din keps tro vad du vill.

429 cui är storleken på motorn han menar.. Så det är nog du som inte riktigt har mycket rätt där.. Även om jag själv tycker det räcker med en rapp V8 i rätt bil smile

Aerodynamik skrev:
BBR skrev:
lite off topic

Hur var väghållning i dessa "muskel" bilar?

Vad jag ahr hört (märk hört), så ska de vara rätt värdelösa när det börjar svänga, därför dom är byggda för spikraka vägar.

Dem är SKITKASSA när det svänger.
En liten mormors bil skulle spöa skiten ur en "jänk med hemi" och vad fan det heter, runt bana.

Beror väl på vem som rattar bilen, tror det finns förare som skulle spöa många trots att dom åkte muskelbil på bana tongue

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

Meister
6 763 Inlägg
18 februari 2007
#39
De är ju tunga fram eftersom motorn är stor och tung. Men som sagt jämför med dåtidens bmw eller liknande så är det en annan sak. I tv så jämför man med en ny bmw och en gammal muskilbil. då får man ju ett resultat som, är fel. Och då får även moderna jänkare "ryktet" att de har dålig väghållning. Är väll på gång att bil som det ska vara med det nu, efter att Corvetten spöar porschar som är betydligt dyrare. Corvetten är ju en sportbil då men ändå. De vart lite rörigt men ni kanske förstår ändå?


340 Inlägg
18 februari 2007
#40
race it on saturday and sell it monday!


Sök