3909
Sök

Framtiden däck?

21 Inlägg
24 juli 2005
Trådstartare
#1
http://forums.streetfire.net/showthread … &t=251

Jag vet inte vad jag ska säga om dem.
Om de är fula eller snygga, bra eller dåliga!

Tror ni att dom kommer att slå igenom?

121 Inlägg
24 juli 2005
#2
såg ju inge vidare snyggt ut iaf

1 327 Inlägg
24 juli 2005
#3
Det där var ju då någonting nytt tongue. Verkar ju vara en betydligt bättre lösning än dagens. Och inga skeva fälgar blir det ju heller. Vikten måste ju bli lättare med. Kan nog bli något det där.


draminbil.nu
1 382 Inlägg
24 juli 2005
#4
var ju otvivelaktigt fräckt men frågan är vad är vitsen? och hurlänge hållerdom? hehe känner mig lite tveksam!


231 Inlägg
24 juli 2005
#5
Om man skulle få in något vasst i däcken hur länge skulle dom där sakerna mellan det yttre gummit och fälgen hålla?

Vidare vackra var dom inte heller.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

99 Inlägg
24 juli 2005
#6
...Undra om det inte bara är visuell demonstration på tekniken. En eventuell produktion skulle kanske självklart ha täckta sidor precis som dagens däck. Jag tippar på att det finns en aldeles för konservativ kraft bakom att behålla det gamla utseendet för att hoppa på nått utseende som detta.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

12 086 Inlägg
24 juli 2005
#7
Det va fan det fulaste jag sätt!big_smile
Jag diggar "profilen" om resten vore fälg..
och hur är väghållningen med de där sulorna? För en okunnig ser det inte så där jävla stabilt ut

Driver
2 111 Inlägg
24 juli 2005
#8
såg inte spec stabilt ut nej..på en av bilderna såg de ut som gubben sladda runt me 1bar i slangen..tongue hehe...men men..såg fräckt/fult ut måste jag erkänna. instämmer me Fkoff,vore tufft om "resten" vore fälg hehe tongue...big_smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

231 Inlägg
24 juli 2005
#9
Fkoff skrev:
Det va fan det fulaste jag sätt!big_smile
Jag diggar "profilen" om resten vore fälg..
och hur är väghållningen med de där sulorna? För en okunnig ser det inte så där jävla stabilt ut
Mmm det lär nog inte bli några däck som man kommer se på en racerbana precis. Eller vad vet jag. hmm

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

21 Inlägg
24 juli 2005
Trådstartare
#10
Jag tror att dom kommer att slå i varje fall!
Ge dom ett sekel så blir det nog barar fler å fler som tycker om dem.
Just nu så ser dom ut som styryk :-D

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
25 juli 2005
#11
Såg ju ganska skumt ut, när man nu är van vid konventionella däck. Men det såg ut som det fjädrar ganska bra... kanske något som kan vidareutvecklas för dåliga skumpiga vägar...?


Tung på högerfot
18 Inlägg
25 juli 2005
#12
Haha vilka fula, verkar som de inte är nå vidare hållbara heller?

| I'm lost, totally! |
9-3 SS - såklart -

99 Inlägg
25 juli 2005
#13
Som Feffy säger, vad skyddar dom tvärgående skivorna från smågrus och annat vasst som gärna sätter sig i kilutrymmena? Nä, jag tror att slutprodukten kommer ha täckta sidor som vilka andra däck som helst. Huruvida dom sedan kommer även att ha lufttryck i ringarna efteråt kan man ju spekulera i, men det hela känns som en form av punkteringssäkert däck. Ingen som har hittat någon information om däcket och kan läsa vad syftet med däcken verkligen är?

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

126 Inlägg
25 juli 2005
#14
kul och få in en sten lr något annat kul i däcket schyst obalans smile

9-5 aero

99 Inlägg
25 juli 2005
#15
Jag hittade en pressrelease: http://www.michelinman.com/difference/r … 2005a.html

"Checking tire pressure, fixing flats, highway blow-outs and balancing between traction and comfort could all fade into memory."

Så jag hadde kanske rätt dock. Det här är bara en demonstrativ prototyp för att visa "hemligheten" bakom däcket - att det inte behöver luft.

Så vi kan nog vänta oss att det blir täckta sidor sen som vilket vanligt däck som helst.
Senast redigerat av novaland (25 juli 2005)

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

99 Inlägg
25 juli 2005
#16
http://waw.wardsauto.com/ar/auto_michel … lications/

"Michelin has been testing Tweel in military applications and says the device demonstrates superior resistance to artillery and land mines."

Man vet ju aldrig när man vill åka med sin kärra igenom ett minfällt ;-)

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
25 juli 2005
#17
frågan är hur bekväma dom är att åka med.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

99 Inlägg
25 juli 2005
#18
Det e ju det dom säger.. dom vinner både i komfort och vägegenskaper.. (och säkerhet etc..) har för mig att dom dessutom hadde 85% mindre gummi (miljövänligare?), billigare att köpa nytt gummi till osv..

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

Bilbyggare
225 Inlägg
25 juli 2005
#19
nita en gång och fälgarna viker sig .. låter juh toppen smile   *not*

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come

222 Inlägg
26 juli 2005
#20
Tycker spontant att det var otroligt fula, men kanske praktiska och prisvärda???
Men, näää, behåller det jag har idag...

:-)

Hellre chips än sex på festival!!!!


Sök