19 februari 2007
Trådstartare
Söndag eftermiddag 16:30 sätter jag mig i bilen med min bror för att åka och äta en god söndagsstek hos våran moder, startar upp bilen och kommer på att jag hade glömt fronten till stereon.. *suckar*
I farten så kommer jag på att jag var pissnödig samtidigt, springer in på toa, slår sjuan och sen tar jag med mig fronten te stereon sen plockar jag fram det bästa ur skivarkivet, valet för färdmusik fick bli "Very Best Of AC/DC" rullar igång till "Hard As A Rock"..
Både jag och min bror diggar stenhårt medans vi glider lugnt upp mot påfarten på motorvägen, redan i rondellen upptäckte jag att en Volvo S60 låg limmad i röven på mig, han hade tydligen väldigt bråttom men jag hade inte bråttom och gjorde mig inte till förräns han försökte köra om mig på påfarten, nyvaken och småirriterad för hans helljusblinkande och idiotiska försök till omkörning så kuggar jag ner och drar fullt ut på den trefiliga E20:an, vid 150 släppte jag av ner till 110..
Lustigt nog så rullar "highway to hell" igång på stereon och S60:n blåser förbi mig och jag hör hur det smäller till riktigt j*vla ordentligt på både huven och rutan, "Nä nu jävlar" ropade jag och kuggade ner till 4an och matar fullt för att köra om volvon lägger mig jämnsides med honom och bara tittar på honom han gör ett tappert försök i att åka ifrån men eftersom jag fick stenskott på både huv och ruta så släppte jag inte, en bit framåt så var jag förbi och framför, går ut litegranna i väggrenen (mot mitträcket) och markerar lite med att bromsa och gasa till ordentligt och ser hur mycket damm och grus som dras upp..
Säger till min bror "nu fick den jäveln" och han bara skratta..
När vi rullar en bit in på E6S så gör han ytterligare ett tappert försök på en idiotisk omkörning och lyckas, och han släppte inte gasen förräns han var låååångt borta, han var antagligen jättenöjd men jag lät han vara för att jag ville inte få fler stenskott eller förstöra hans fina stund.. Han hade inte bråttom, han var tvungen att låta gubbsjukan ta över lite i sin nya Volvo S60..
Jag vågade inte heller gissa om det var hans dotter eller om det var nått ragg som satt jämte, han var äldre och hon var garanterat 15-20 år yngre än honom..
När jag stannade till vid tappen där vi skulle tanka upptäckte jag att jag hade fått ett stenskott som hade gett mig en buckla i huven och en "stjärna" i rutan..
Som tur är så var jag på Ditec idag och pratade med dem, dom fixar bucklan och fyller i med lite färg samtidigt som dom gör en ny behandling och även en ny glastec så bilen får känna sig lite "vårfin"
Kör lugnt alla!