3225
Sök

Manligheten sätts på prov!

1 256 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
Söndag eftermiddag 16:30 sätter jag mig i bilen med min bror för att åka och äta en god söndagsstek hos våran moder, startar upp bilen och kommer på att jag hade glömt fronten till stereon.. *suckar*

I farten så kommer jag på att jag var pissnödig samtidigt, springer in på toa, slår sjuan och sen tar jag med mig fronten te stereon sen plockar jag fram det bästa ur skivarkivet, valet för färdmusik fick bli "Very Best Of AC/DC" rullar igång till "Hard As A Rock"..

Både jag och min bror diggar stenhårt medans vi glider lugnt upp mot påfarten på motorvägen, redan i rondellen upptäckte  jag att en Volvo S60 låg limmad i röven på mig, han hade tydligen väldigt bråttom men jag hade inte bråttom och gjorde  mig inte till förräns han försökte köra om mig på påfarten, nyvaken och småirriterad för hans helljusblinkande och idiotiska försök till omkörning så kuggar jag ner och drar fullt ut på den trefiliga E20:an, vid 150 släppte jag av ner till 110..

Lustigt nog så rullar "highway to hell" igång på stereon och S60:n blåser förbi mig och jag hör hur det smäller till riktigt j*vla ordentligt på både huven och rutan, "Nä nu jävlar" ropade jag och kuggade ner till 4an och matar fullt för att köra om volvon lägger mig jämnsides med honom och bara tittar på honom han gör ett tappert försök i att åka ifrån men eftersom jag fick stenskott på både huv och ruta så släppte jag inte, en bit framåt så var jag förbi och framför, går ut litegranna i väggrenen (mot mitträcket) och markerar lite med att bromsa och gasa till ordentligt och ser hur mycket damm och grus som dras upp..

Säger till min bror "nu fick den jäveln" och han bara skratta..

När vi rullar en bit in på E6S så gör han ytterligare ett tappert försök på en idiotisk omkörning och lyckas, och han släppte inte gasen förräns han var låååångt borta, han var antagligen jättenöjd men jag lät han vara för att jag ville inte få fler stenskott eller förstöra hans fina stund.. Han hade inte bråttom, han var tvungen att låta gubbsjukan ta över lite i sin nya Volvo S60..

Jag vågade inte heller gissa om det var hans dotter eller om det var nått ragg som satt jämte, han var äldre och hon var garanterat 15-20 år yngre än honom..

När jag stannade till vid tappen där vi skulle tanka upptäckte jag att jag hade fått ett stenskott som hade gett mig en buckla i huven och en "stjärna" i rutan..

Som tur är så var jag på Ditec idag och pratade med dem, dom fixar bucklan och fyller i med lite färg samtidigt som dom gör en ny behandling och även en ny glastec så bilen får känna sig lite "vårfin"

Kör lugnt alla!

10 287 Inlägg
20 februari 2007
En fråga Jonni. Hur vet du att han inte hade bråttom till Akuten med sin dotter?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
20 februari 2007
Eller hur, han hade ju uppenbarligen grymt brottom om han blinkade med helljusen och allt.
Bara för att man vill om betyder det inte att man vill rejsa eller är ute och "rastar" bilen.

Tråkigt att du fick stenskott dock.

5 198 Inlägg
20 februari 2007
Larvigt... låta "manligheten"gå före säkerheten.... hoppas kortet hänger löst...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 februari 2007
Jävligt moget?? Tänk om han verkligen hade grymt bråttom till tex akuten som nån skrev??
Alla har väl fan fått ett stenskott nån gång eller? Pinsamt

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

SSS -12
3 217 Inlägg
20 februari 2007
Att man inte kan köpa ett stenskott, ska du flyga efter alla som får det att smälla lite i bilen?

Du låter som en trygg medtrafikant...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

8 885 Inlägg
20 februari 2007
Stenskott? tror mera på att det var dubb som flög från Volvon. Men som Fuckface säger du låter som en trygg medtrafikant *not*

Har själv haft bråttom till akuten med sjukt barn och hamnat bakom sånna som du.

Fotograf på tierpidag.se

hater
656 Inlägg
20 februari 2007
hur snabbt körde du när du låg jämsides med honom efter stenskottet?

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

684 Inlägg
20 februari 2007
Nu ble jonni lite ägd tongue,,, men stämmer in med dom andra,,, bara för att han kör om och du får ett stenskott så ska du inte bli fly förbannad för det,,, det kan hända när som helst endå även i lägre farter.... är ett stenskott värd att bli av med kortet om det hade vatt så??? nej,,,

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
20 februari 2007
schysst berättat,Men att göra det för ett stenskott. Är det dummaste jag har hört,Alla får stenskott.

Nu vet inte jag om s60'n gjorde så att du fick stenskott medvetet (uppgår inte av din historia),Men att du gjorde det medvetet.
-Säger bara en sak,tur att man inte bor i göteborg.

Diesel is the blood of satan.

401 Inlägg
20 februari 2007
Vad är det för manligt med att jaga ifatt en person som skjuter av ett stenskott omedvetet?

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

Kettunen
20 februari 2007
Jag hade nog gjort det samma! E på din sida jonni.....

227 Inlägg
20 februari 2007
men om man nu har så bråttom till akuten tex då släpper man väl inte bara för att man kört om EN bil... eller?

VVS:are Våga Vägra Saab ;)

348 Inlägg
20 februari 2007
Min reaktion är, istälelt för att hämnas och ge tillbaka (vilket är ganska sandlåda nivå), och efter tills han stannar och prata med han om vad som har hänt, har man schysst attityd så tror jag han betalt skadorna i värsta fall.

Sen vad han gjorde ute på vägen, har vi inte en anning om, men tänk två gånger, finns fler anledningar att köra fort än att "rejsa"

Kanotist
58 Inlägg
20 februari 2007
Visst, klart att det är onödigt gjort att köra som en dåre men jag hade också blivit galen om någon hade kört så att det sprutat stenar på min bil.

I och för sig så är den värd 7 ggr mindre än Jonnis Evo men jag jobbade nästan ihjäl mig för att kunna köpa den när jag gick i gymnasiet.

De som gnäller mest här på Jonni tycks inte köra runt med bilar värda flera årslönder heller...
Senast redigerat av Aj3 (20 februari 2007)

Hastighetsskyltar är rekommendationer

Maizer
20 februari 2007
Fyfan vad häftig du var när du gav igen där! Riktigt fränt asså... Du vet ju inte orsaken till att han hade bråttom? Sitta här och skryta över att du lyckades sprätta lite sand på han, patetiskt.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 februari 2007
Kettunen skrev:
Jag hade nog gjort det samma! E på din sida jonni.....

En till man får passa sig för i trafiken då? Alla kan väl fan få ett stenskott!!! Fan snart vågar man inte ens åka bil längre....

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 februari 2007
Aj3 skrev:
Visst, klart att det är onödigt gjort att köra som en dåre men jag hade också blivit galen om någon hade kört så att det sprutat stenar på min bil.

I och för sig så är den värd 7 ggr mindre än Jonnis Evo men jag jobbade nästan ihjäl mig för att kunna köpa den när jag gick i gymnasiet.

De som gnäller mest här på Jonni tycks inte köra runt med bilar värda flera årslönder heller...

Enligt hans berättelse så har han ju inte gjort de med mening! Men Jonni gjorde de med flit!!

*De som gnäller mest här på Jonni tycks inte köra runt med bilar värda flera årslönder heller* hur fan kan du säga så? Alla som har bil värdesätter väl den hur dom vill? En risig 240 kanske är värd tusen gånger mer i en killes ögon än vad en Ferrari är i en annans??

AT Däck
501 Inlägg
20 februari 2007
har man en fin bil kör man ju inte med den på vintern det är ju då det är mest skit på vägarna ... körde min bil i sommras så kom det en volvo som körde om mej 2 sekunder efter kommer det stenskott på min ruta o rutan spricker helt (vertikalt) visst jag blev sur men det kunde lika gärna vatt jag som spräckte hans ruta man kan ju inte rå för om man råkar får iväg en liten sten när man är ute o kör

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

10 287 Inlägg
20 februari 2007
Om jag läste Jonni rätt så:

"Nä nu jävlar" ropade jag och kuggade ner till 4an och matar fullt för att köra om volvon lägger mig jämnsides med honom och bara tittar på honom han gör ett tappert försök i att åka ifrån"

så släppte inte Volvon av.

Dessutom så är problemet i förstaläget - dvs när bilen bakom blinkar med helljus och uppenbarligen vill förbi. I det läget så vet man knappast varför. Sedan att man med - "perfect hindsight" - vet att det var för att räjsa gör inte beslutet i förstaläget mera rätt för det.

/Göran

AudiS2 skrev:
men om man nu har så bråttom till akuten tex då släpper man väl inte bara för att man kört om EN bil... eller?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök