4557
Sök

Manligheten sätts på prov!

1 414 Inlägg
20 februari 2007
#61
Jonni skrev:
Maizer skrev:
Men snälla, det spelar ingen roll om omkörningen är idiotisk eller ej, är du rädd för stenskott ska bilen stå i garaget och inget annat, shit happens.

bror duktig

Det spelar roll, eftersom jag hade inte fått stenSKOTTEN som jag fick om han inte hade gjort omkörningen..

"shit happens of a reason"

Vet du vad, nästa gång nån kör om så kan du bromsa in istället, så kanske du inte får något stenskott...

Hoppas nästan att det kliver fram en älg framför dig eller att du råkar ut för nån olycka så inser du hur det kan gå när det går riktigt illa för det har jag... o tro fan man lär sig ett o annat om hur mycket livet är värt!!!! o inte minst andras liv...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Kettunen
20 februari 2007
#62
Att ni mesar er så.. Va fan ni är la inte heller GUDS barn eller? Ni har la för fasen oxå haft kul och Börnat & Raceat eller! Inget att gnälla på för fan. Det var ju volvon som körde om i världens hastighet ju. Klart man blir förbannad för hade volvojäveln hållt hastigheten så hade det troligtvis inte blitt nån jävla stenskott!!!!!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 februari 2007
#63
Kettunen skrev:
Att ni mesar er så.. Va fan ni är la inte heller GUDS barn eller? Ni har la för fasen oxå haft kul och Börnat & Raceat eller! Inget att gnälla på för fan. Det var ju volvon som körde om i världens hastighet ju. Klart man blir förbannad för hade volvojäveln hållt hastigheten så hade det troligtvis inte blitt nån jävla stenskott!!!!!

Man kan väl fan få stenskott o lägre farter också?! Hur jävla moget är de att spruta upp en massa grus sen då? "Körde om i världens hastighet"? haha....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Kettunen
20 februari 2007
#64
Men kyss min röv

1 414 Inlägg
20 februari 2007
#65
Kettunen skrev:
Men kyss min röv

SERIÖST, LÅS TRÅDEN!!! ELLER SPARKA UT DEN HÄR KILLEN!!!

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Svindåre
1 433 Inlägg
20 februari 2007
#66
nu börjar det bli lite sandlåda här tycker jag. men självklart! jag skulle bli sur om nån bil som körde om kastar upp en sten i rutan, men det är ju inte hans fel liksom, stenen låg ju där och det råkade bara vara din bil som fick den på sej, den kunde likagjärna flygit iväg åt nått annat håll.

Lycka till med reparationerna.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#67
Waltazhaar skrev:
Meeen... Vad jag inte riktigt förstår är att man gör en tråd i ett forum där alla kan kommentera samt tycka och tänka vad de vill, men man är inte berädd ta kommentarerna som skrivs utan man går och blir arg istället och tar till personangrepp.

Men jag håller med ett av föregående inlägg, är ni rädda för stenskott, och det gäller inte bara Jonni, så ställ bilen i garaget och bara tvätta o polera den tongue

Vad det gäller vad jag personligen skulle gjort, om jag satt i samma situation, vet jag inte.

Varför? En bil är till för att användas och det går att undvika stenskott igenom att hålla rätt avstånd till framförvarande bil..


Founder skrev:
Jonni skrev:
Maizer skrev:
Men snälla, det spelar ingen roll om omkörningen är idiotisk eller ej, är du rädd för stenskott ska bilen stå i garaget och inget annat, shit happens.

bror duktig

Det spelar roll, eftersom jag hade inte fått stenSKOTTEN som jag fick om han inte hade gjort omkörningen..

"shit happens of a reason"

Vet du vad, nästa gång nån kör om så kan du bromsa in istället, så kanske du inte får något stenskott...

Hoppas nästan att det kliver fram en älg framför dig eller att du råkar ut för nån olycka så inser du hur det kan gå när det går riktigt illa för det har jag... o tro fan man lär sig ett o annat om hur mycket livet är värt!!!! o inte minst andras liv...

Jag vet precis hur mycket andras och mitt liv är värt, jag satt  själv i en toyota Yaris i somras när en Renault skåpbil mosade min bil, han uppskattade att han hade 70-80 rakt in i röven på mig.. Jag är glad att jag hade bälte och att det inte blev värre än vad det blev..

Har även råkat ut för en älg, Tack o lov så träffade jag den inte och lyckades hålla mig kvar på vägen..

Nu vill jag att admin låser eller tar bort denna tråden.
Senast redigerat av Jonni (20 februari 2007)


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 februari 2007
#68
Kettunen skrev:
Att ni mesar er så.. Va fan ni är la inte heller GUDS barn eller? Ni har la för fasen oxå haft kul och Börnat & Raceat eller! Inget att gnälla på för fan. Det var ju volvon som körde om i världens hastighet ju. Klart man blir förbannad för hade volvojäveln hållt hastigheten så hade det troligtvis inte blitt nån jävla stenskott!!!!!

håller verkligen med dig!!.. förutom stenskottet som kan hnda vem som hellst smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

10 287 Inlägg
20 februari 2007
#69
Jag håller fortfarande inte med Jonni om att det var vettigt gjort - men jag kan förstå honom. Vad jag primärt vänder mig emot är att han skrev att "han hade uppenbarligen väldigt bråttom" med helljusblink etc.

I det läget så vet man inte varför. Man kan anta lite olika saker - javisst. Men kom ihåg att "assumption is the mother of all fuck-ups". Att sedan få facit och säga "titta jag hade rätt! han ville räjsa" anser jag vara fel metodik.

Jag har varit likadan själv så det är inte det att jag är nån slags ängel, men det är inte detsamma som att man inte kan eller får kommentera sådant som man tycker är fel.

Grundläggande för regelverket i trafiken är att alla trafikanter har skyldigheter - men inga trafikanter har rättigheter.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

538 Inlägg
20 februari 2007
#70
nu har jag suttit och läst igenom alla kommentarer och är förvånad över att så många säger sig vara så laglydiga. jag kan lova er att allla ni har nån gång tävlat med nån på allmän väg. klart som fan  man gör som jonni gjorde om man får en sån idiot bakom sig. gubben ville väl se hur evon går skulle jag tro. jag hade gjort precis som du jonni, fast inte låtit han köra om en enda gång.big_smile

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#71
Sharky skrev:
Jag håller fortfarande inte med Jonni om att det var vettigt gjort - men jag kan förstå honom. Vad jag primärt vänder mig emot är att han skrev att "han hade uppenbarligen väldigt bråttom" med helljusblink etc.

I det läget så vet man inte varför. Man kan anta lite olika saker - javisst. Men kom ihåg att "assumption is the mother of all fuck-ups". Att sedan få facit och säga "titta jag hade rätt! han ville räjsa" anser jag vara fel metodik.

Jag har varit likadan själv så det är inte det att jag är nån slags ängel, men det är inte detsamma som att man inte kan eller får kommentera sådant som man tycker är fel.

Grundläggande för regelverket i trafiken är att alla trafikanter har skyldigheter - men inga trafikanter har rättigheter.

/Göran

Jag har aldrig sagt att det jag gjorde var vettigt gjort, inte heller rätt.. Därimot så kändes det mycket bättre efteråt.. What comes around goes around..

Problemet i detta forumet är att det finns alldeles för många som inte kan stå för det dom säger, alla skall verka så duktiga på något sätt.. (och nu menar jag inte dig Göran).

Ur en vuxen synvinkel så kanske jag gjorde fel, men om jag hade nu velat "rejsa" med honom då hade jag hängt av honom och inte släppt på gasen förräns han var lååångt bakom mig.


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 februari 2007
#72
Sharky skrev:
Jag håller fortfarande inte med Jonni om att det var vettigt gjort - men jag kan förstå honom. Vad jag primärt vänder mig emot är att han skrev att "han hade uppenbarligen väldigt bråttom" med helljusblink etc.

I det läget så vet man inte varför. Man kan anta lite olika saker - javisst. Men kom ihåg att "assumption is the mother of all fuck-ups". Att sedan få facit och säga "titta jag hade rätt! han ville räjsa" anser jag vara fel metodik.

Jag har varit likadan själv så det är inte det att jag är nån slags ängel, men det är inte detsamma som att man inte kan eller får kommentera sådant som man tycker är fel.

Grundläggande för regelverket i trafiken är att alla trafikanter har skyldigheter - men inga trafikanter har rättigheter.

/Göran

Absolut. Till en början så höll jag med dig i ditt första inlägg, men allt eftersom Jonni berättade mer hur det var (som var oklart i första inlägget) så har jag mer och mer tyckt samma som trådskaparen.
Nu säger jag inte emot dig, utan ville bara lägga ut min tankeutveckling i tråden.

Det spelar dock ingen roll nu och eftersom trådskaparen tyckte att tråden skulle stängas så borde den också det.
Blev ju bara pajkastning av allt ändå...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

FreddeK
20 februari 2007
#73
bara inse att du fick stenskottet för ni åkte för nära varandra. Tycker du verkar vara en som måste hävda sig?? kan ju ha fel men det verkar så i dina inlägg! jävla larvigt!

Meister
6 763 Inlägg
1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#75
Freddeponken skrev:
bara inse att du fick stenskottet för ni åkte för nära varandra. Tycker du verkar vara en som måste hävda sig?? kan ju ha fel men det verkar så i dina inlägg! jävla larvigt!

Men tror du att jag är dum i huvudet eller? Jag sitter ju och förklarar varför jag fick stenskottet, Visst jag hade kunnat undvika det hela.. Hade ju kunnat stanna hemma istället.. Eller som jag skrev innan hade kunnat rejsa med honom och hängt av honom?


Eller varför inte bränna upp skiten?


LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 februari 2007
#76
Kettunen skrev:
Men kyss min röv

Kan man ha körkort när man är 14 år??

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

268 Inlägg
20 februari 2007
#77
va fan som sagt stenskott får väl alla och det är ju inte så att nån gör det medvetet!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

8 881 Inlägg
20 februari 2007
#78
Herre gud vilket liv för några stenskott, skulle nog hammnat på hisspan för länge sedan om jag blivit så upprörd över alla nötter jag möt på vägarna genom åren. Byter mina rutor på försäkringen, samma gäller övriga skador man får i trafiken. Förutsatt att det är försvarbart med tanke på självrisken

Fotograf på tierpidag.se

66 Inlägg
20 februari 2007
#79
Jonni, jag säger bara en sak, jag skulle gjort samma sak som du. 99% av dom som gör så är störda. Är säkert för han såg att du hade en Evo och bara måste om.

Jag hade ett jävla stolpskott som kom jämsides med mig på en motorvägspåfarts som jag skulle på, så kommer en bil som inte kan anpassa hastigheten på en påfart och lägger sig jämsides när jag ska in på motorvägen. Jag släpper han och tänker dra om direkt, då lägger sig den jävlen framför mig och mesar så tänker jag köra om då lägger sig stolpskottet i vänster fil och ser till att jag inte kan köra om, det nu snackar vi flera kilometer.

Alltså, sånt blir man förbannad på. Hade jag inte haft vinterbilen och haft GTI-R:en istället hade jag dragit på insidan ordentligt men 150hp kan man inte göra samma sak med. Så jag låg å svaja fram å tillbaka tills han gav upp, åkte om å visa fingret. Hoppas ingen träffar på en sån nöt, gammal grön passat kombi.

Truth in Engineering | URQ

27 Inlägg
20 februari 2007
#80
hamilton om du hade haft en sån bil som jonni o det hände dig skulle du bara typ
oj lite stenskott ähh skit samma?


Sök