3933
Sök

Brummande ljud då man svänger åt höger.

7 Inlägg
10 oktober 2005
#21
Hissa upp bilen fram och snurra hjulen på vardera sida så hör du om det är ett hjullgaer, vilket det antagligen är. Jimmy

13 Inlägg
12 oktober 2005
#22
Jag tror inte dina däck skapar problemet, utan förmodligen ett hjullager som håller på att ge sig.

B4 2.8 quattro
42 Inlägg
7 juli 2007
#23
Kan det ha ngt att göra med servon kanske? på min gamla golf 2a gti hade servon krackat ihop och de knakade och sprakade ifrån den då man svängde. åt båda hållen dock.

Vh / Patrik

BMW it is
32 Inlägg
7 juli 2007
#24
HAHAHAHAH :d den va braa....

parayaCar skrev:
sväng åt vänster istället vetja tongue

FTP... Power Is Nothing Without Control

BMW it is
32 Inlägg
7 juli 2007
#25
om de knasig ljud när man svänger då är det servon som måste fyllas eller så kan de vara hjullager, drivknutar...

FTP... Power Is Nothing Without Control

Gorgilus addictus
4 755 Inlägg
7 juli 2007
#26
Jag tror det är drivknutarna som börjar ge med sig. För är det ett hjullager så borde det även höras när man kör rätt fram tongue

Allt för den där jävla hatten!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
8 juli 2007
#27
jag skulle kolla vänster  hjullager för en kompis hade ett brummande ljud när han svängde åt höger men och när han körde rakt fram men när han svängde åt vänster så slutade det låta och den försvann när vi bytte lagre

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Avstängd
1 266 Inlägg
8 juli 2007
#28
det är hjullagret skulle jag tro, det var så på min med...lyft upp den i fram sen rycker du i däcket o kolla om det är glappt, är det de så äre hjullagret

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden


Sök