3892
Sök

Hur tvättar ni era bilar på vinterhalvåret?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Tvättade bilen själv igår ute på garageuppfarten och måste säga att jag inte hade så mycket till känsel kvar i fingrarna efter jag var klar.

Varför jag tvättade bilen själv? Jo för varje gång jag tvättar den på biltvätt så blir det alltid någon del som inte blir ren samt att den inte tar bort saltet för mig så jag gör det ordentligt själv istället.

Så till frågan hur gör ni? smile

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
5 mars 2007
Står inne i gången utanför mitt garage, funkar jättebra

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

2 594 Inlägg
5 mars 2007
jag brukar tvätta i automat men det blir alldrig 100%rent

2 652 Inlägg
5 mars 2007
"gör det själv"hall en gång i veckan . bekvämt o billigt

Blivande servicetekniker
117 Inlägg
5 mars 2007
elakt mot bilen att tvätta i automat, bilen har också känslor. Tvättar för hand i tvätthall.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!

470 Inlägg
5 mars 2007
Shells Tvättautomat.... Skonsammare än handtvätt som de säger, smile

Tycker hellre aldrig att det blir riktigt bra!

Med det spelar ju också helt och hållet på vilken bil man har och fälgar, avgassystem och dylik.

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

193 Inlägg
5 mars 2007
Förhand i gör det själv hall, minst varannan vecka.

Örebroare i exil
970 Inlägg
5 mars 2007
Brukar försöka tvätta minst 1 gång i veckan, gärna 2 gånger. Har fri tillgång till tvätthall nere på jobbet, så det underlättar en del.

Hej FRA!

3 123 Inlägg
5 mars 2007
Jag hade aldrig tvättat i automat iaf, om jag inte hade världens sunkigaste vinterbil.
1. Vattnet återanvänds så man effektivt får in saltvatten överallt
2. Blir inte särskilt rent
3. Sliter på lacken

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
5 mars 2007
OKQ8 gör det själv. gärna varje vecka men brukar bli var annan

/Street

saabtok
1 306 Inlägg
5 mars 2007
tvättar  min i tvätthall i garaget  sommar som vinter 1-2 gånger i veckan , beror på hur mycket man jobbar
Senast redigerat av Greatsnyggo (5 mars 2007)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

2 122 Inlägg
31 Inlägg
5 mars 2007
OKQ8 GDS.
Det är aldrig bra att stå ute och tvätta bilen där det inte finns oljeavskiljare i brunnen.
finns i gds hallarna. Afvettning och dyligt blandas ju med dricksvattnet om man tvättar bilen på gårdsplan el liknande. Anledningen till att en automattvätt inte tvättar helt rent är att avfettnings medlet är miljövänligt och att man oftast inte förbehandlar bilen innan tvätt.

Bättre en back i hallen än ett hack i ballen

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
5 mars 2007
tvättar inte så ofta på vinter då ja inte har tillgång till varmgarage.. men när ja gör d (c:a 1gång i månaden) så är ja i OKQ8as GDS...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

755 Inlägg
5 mars 2007
tvättar bilen på jobbet bara köra rakt in sedan tvättar man den på lunchen så låter man den stå inne tills man drar hem så är den lika skitig när man är hemma..

757 Inlägg
5 mars 2007
Brukar passa på då jag är i västerås o köra in bilen på spacewash smidigt och snabbt

263 Inlägg
5 mars 2007
Tvättar bilarna 1-2 ggr i veckan under vinterhalvåret! På sommaren så blir de oftare, allt för att det ska blänka! hehe och så bli det vaxning 4-5ggr per år på bilarna.. Har blivit lite av en överdrift det där med vaxningen, men men det är vel tur att man är pedantisk av sej big_smile

Volvo-Real-Power!

Kapten Långsam
185 Inlägg
5 mars 2007
Tvättar en gång i veckan under vintern, kommer väl bli ungefär samma under sommaren. Är det riktigt skitigt ute och snöyra så tar jag inte ut bilen från garaget alls utan låter den stå tills det smält bort.

252 Inlägg
5 mars 2007
tvättar kanske varannan vecka i biltvätt dock en utan borstar men har på rikligt med avfettning innan.....

Got vtec?

519 Inlägg
5 mars 2007
Vaddå tvätta? Nu förstår jag ingenting big_smile Sånt sköter väl regnet om?tongue

Sök