4420
Sök

www.garaget.org till salu ??? Pris

3 113 Inlägg
18 mars 2007
#41
Gorg är ju chrizz's stjäl.. och inte minst våran stjärna på himmlen.. big_smile

Garaget är inte till salu hoppas jag.. hon får iaf inte mig på köpet - den saken är klar smile

Semper Fi

Smålänning
7 883 Inlägg
18 mars 2007
#42
Ingen sköter denna sidan bättre än chrizz!
Och priset... Fråga! Tippar på typ 50 mille eller så för att kunna bygga upp ett nytt bilcommunity som blir blad de största!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

311 Inlägg
18 mars 2007
#43
Vem fan skulle köpa en sån här sida? :S

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

Administratör
11 878 Inlägg
18 mars 2007
#44
Gladen skrev:
Vem fan skulle köpa en sån här sida? :S

Den som vill nå ut till över 280 000 unika besökare varje månad kanske wink


Sen vill jag bara klargöra att allt är till salu för rätt pris. Om nån köper Garaget så gör man det inte för att lägga ned det, utan snarare för att man tror på det och vill utveckla ännu mer. Ett eventuellt uppköp innebär heller inte automatiskt att jag slutar jobba med det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 417 Inlägg
18 mars 2007
#45
Det låter som det har kommit en seriös förfrågan...? hmm


Administratör
11 878 Inlägg
18 mars 2007
#46
Holme skrev:
Det låter som det har kommit en seriös förfrågan...? hmm

Det har jag inte sagt smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Herr
1 722 Inlägg
18 mars 2007
#47
chrizz skrev:
Holme skrev:
Det låter som det har kommit en seriös förfrågan...? hmm

Det har jag inte sagt smile

Vafan chrizz, sälj skiten o fly landet! :> kan du köpa dej drömbilen, åka till solen o hitta nån fin tös, o dricka paraplydrinker dagarna långa, (förrutom när du ska glida i drömkärran föståss:)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

DFFL
9 020 Inlägg
18 mars 2007
#48
Min gissning är att denna sidan skulle gå för ~15 000 000.
Den gissningen är fullständigt okvalificerad och grundas på en koll på vad andra sidor sålts för och en jämförelse med användarantalet och antalet träffar/månad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
18 mars 2007
#49
chrizz skrev:
Emma_Blond skrev:
www.garaget.org till salu ???

Du har nog inte råd wink

Klockren lol


1 827 Inlägg
19 mars 2007
#50
alxalx skrev:
Allting är ju till salu för rätt pris.. men garaget.org lär väl inte hamna på blocket direkt : P
Hemsidor säljs hela tiden, inget vi användare märker av i vanliga fall..

Sjävla frågan är fortfarande ganska dum.

Om man tänker på att blocket.se såldes på www.blocket.se så är det kanske inte helt omöjligt. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

499 Inlägg
19 mars 2007
#51
Jag tror ni övervärderar sidan en del. Till exempel ASPSidan.se såldes för något årsedan och då fick de 30k för den tror jag. Jag tror inte Chrizz får 15 miljoner för sidan..

Sedan är det inte bara att köpa en sida hur som helst. Det krävs en hel del kunskap inom webbutveckling. Du bör kunna ASP/PHP, AJAX/JavaScript, (My)SQL, CSS osv. Sedan på en såhär stor sida måste du även ha en stor kunskap inom webbsäkerhet. Jag har inte testat men jag antar att sidan är skyddad mot enklare hack-trix så som SQL-interjection, XSS etc.

MVH Fredrik


340 Inlägg
19 mars 2007
#52
ToTTeN skrev:
läste allt. men på denna sidan har vi tur att vi inte har något värde. förutom crizz som är värd min cykel smile (den är jätte fin och orange) pga att han har mycket jobb med denna sida. däremot så ser vi riktiga gorgare till att sprida och ta emot kunskaper. (kanske skulle vara ett iq test för att få vara medlem på sidan) smile..

iq test är overkill men jag kan tycka att det kan behövas ett rättstavningsprov för att få vistas här..tongue

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 mars 2007
#53
*Upprörd* Snälla flicka väx upp.. även om din pappa hade råd att köpa en fiat coupe åt dig så kommer han inte ha råd me garaget.org


Bmw osv..

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
19 mars 2007
#54
chrizz skrev:
Holme skrev:
Det låter som det har kommit en seriös förfrågan...? hmm

Det har jag inte sagt smile

Chrizz: Om en sisådär 30 år så har antagligen garaget växt nått ofantligt (min gissning iom det allt högre medlemsantalet), först då kanske de blir aktuellt med försäljning och du kan på det sättet antagligen tjäna en ännu större slant, right? smile Du brinner ju för sidan, så fortsätt gärna! Eller kanske det blir en mini-me-chrizz som tar över? hehe

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Utanlem
895 Inlägg
19 mars 2007
#55
The estimated value of http://garaget.org is: $100,330 U.S. dollar = 698 146.305 Swedish krona

This value is calculated based on several factors shown above, including: Links, Traffic (Alexa), age of the domain, site category, domain keyword popularity, and overall occurences of the domain name on the web.

Indexed Pages for garaget.org
Google: 116,000
MSN Search: 315
Yahoo!: 103,997
AlltheWeb: 103,000
AltaVista: 93,700



The total number of pages that contain links to
garaget.org:
21,964



sen ska man ju hitta en köpare också...
gatbilar.se borde ju vara intresserade...
Senast redigerat av Burken (19 mars 2007)


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 mars 2007
#56
Burken skrev:
The estimated value of http://garaget.org is: $100,330 U.S. dollar = 698 146.305 Swedish krona

This value is calculated based on several factors shown above, including: Links, Traffic (Alexa), age of the domain, site category, domain keyword popularity, and overall occurences of the domain name on the web.

Indexed Pages for garaget.org
Google: 116,000
MSN Search: 315
Yahoo!: 103,997
AlltheWeb: 103,000
AltaVista: 93,700



The total number of pages that contain links to
garaget.org:
21,964



sen ska man ju hitta en köpare också...
gatbilar.se borde ju vara intresserade...

Vart hitta du den där infon? smile


Bmw osv..

3 627 Inlägg
19 mars 2007
#57
Personligen blir jag mest sur.. Personen i fråga.. (Emma_Blond) är en sådan person som jag inte tål.. vad är det för kul med att göra en sån tråd? Så grymt omoget!

Nee.. nu får jag ta och lugna ner mig med lite dödande på CS tongue


Edit.. CSet gjorde mig ännu surare mad
Senast redigerat av ToXtreme (19 mars 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Moderator+
1 081 Inlägg
19 mars 2007
#58
Burken skrev:
The estimated value of http://garaget.org is: $100,330 U.S. dollar = 698 146.305 Swedish krona

This value is calculated based on several factors shown above, including: Links, Traffic (Alexa), age of the domain, site category, domain keyword popularity, and overall occurences of the domain name on the web.

Indexed Pages for garaget.org
Google: 116,000
MSN Search: 315
Yahoo!: 103,997
AlltheWeb: 103,000
AltaVista: 93,700



The total number of pages that contain links to
garaget.org:
21,964



sen ska man ju hitta en köpare också...
gatbilar.se borde ju vara intresserade...

Det där är dock löjligt, var garaget till salu för 700 000 SEK skulle jag köpt det direkt utan att tveka...

Krävs lite mer än sådär för att räkna ut värdet på en site smile

Vem jag?

Administratör
2 978 Inlägg
19 mars 2007
#59
Man får många redbull för 700tusen.........wink

En kopp av den svarta såsen...

27 Inlägg
19 mars 2007
#60
Cs Äger.


Sök