3674
Sök

varför suddar man bort reg nr på annonser ?

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
20 mars 2007
tycker det e stor fördel att kunna kolla upp bilen innan man ringer på den...
kan ju ha skatteskuld eller dyligt...

jag blir iaf lite misstänksam när dom har suddat bort regnr...

Administratör
2 978 Inlägg
20 mars 2007
sant men det är ju inget som hindrar dig från att ringa och få regnr av ägaren när han märker att du är seriös....?

En kopp av den svarta såsen...

133 Inlägg
20 mars 2007
är de så att man bara vill veta vad försäkringen kommer kosta är de ju bara leta rätt på en sammalikabil och slå på de nummret så får man ju fram de.

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
20 mars 2007
Jag bara undrar om ni som suddar plåtarna inte heller visar telefonnumret??
annars kan man ju tom få en utskrift på karta o vägbeskrivning!!
. . .dit bilen mest troligt står, borde ju vara samma
adress på eran bil som på eran telefon???

Sen fanns det ju nån tråd här tidigare om nån stackar som skulle sälja en BMW och det slutade med att nån ringde och hotade hans flickvän!!! sad . . . sånt vill man ju slippa!

- V8 - 4 ever . . .

159 Inlägg
20 mars 2007
man kan skriva in ett kontant korts nr smile

Skogs Arbetare
413 Inlägg
20 mars 2007
Har dom suddat det, be om ett kort på den med regnummret, det handlar ju lite om säkerhet på våra bilar, man vill ju inte ha halva 08 här ute på vichan.
Hmm

Go For It!!

406 Inlägg
20 mars 2007
Mina regnummer kan ja lika gärna visa, För bilarna står ändå låsta i ett låst garage 1 mil ifrån angivna adressen så smile

601 Inlägg
20 mars 2007
Runn WS7 skrev:
Jag tycker det är löjligt. Tar bort numret gör man ifall man har något att dölja.

Håller med dig. Då är där nått å dölja. Om ja ska köpa bil nångång ska ja iaf ha regnr innan så man kan kolla upp bilen:P

5 198 Inlägg
20 mars 2007
Å andra sidan,, vill tjuven veta var bilen finns så ringer han å låtsas va intresserad,,, så what... är ju detsamma som att låta regnumret stå kvar,,

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
20 mars 2007
En bil har annonserats ett tag och annonsen görs om med nya bilder - fånigt att "alla" ser direkt att det är den där bilen som de aldrig verkar få sålt...

Eller så vill man inte skylta med att bilen just bytt ägare och att man bara ska sälja den vidare?

Och så finns det skälet att man inte vill ha folk springa och leta efter bilen på plats.

Inte så kul om någon plockar delar på bilen eller snor den.

Man kanske säljer bilen åt någon annan och vill vara lite diskret för den andres räkning?

Seriösa intressenter får såklart regnummer vid förfrågan, men det är i alla fall några skäl.

Visar oftast regnumret i annonser jag gör, men det händer att jag tar bort det i enstaka fall, oftast av någon av orsakerna ovan.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

* Voff voff *
10 587 Inlägg
20 mars 2007
Genomgående för den här tråden är att dom som ogillar suddade regnummer bor i småstäder och dom som suddar regnumret bor i större städer...

Kanske värt att tänka på?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 mars 2007
Jag suddar ut, men det är inte stort alls där jag bor. Känns bara dumt att visa att det finns grejer här.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök