3627
Sök

omställning av motor och låda.

53 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
någon kunnig som vet av nån firma där man kan lämna in bilen jag har en bmw 540i från 95 . ville ställa om lådan å motorn så accelerationen blir bättre så det är större kraft på lägre varvtal och genom det bättre acceleration . . uppskattar alla svar .

inga mer svar behövs har tagit reda på mer fakta .
Senast redigerat av V8-Racer (19 mars 2007)

Take A Picture It Last Longer =)

1 827 Inlägg
19 mars 2007
Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter... Vill du ändra utväxling på växellådan så går det att byta slutväxel i lådan, eller i diffen.

Angående motorn så vet jag inte riktigt vad du är ute efter... Om du vill ha mer vrid i låga varv så är det inte mycket annat att göra än att konvertera med antingen turbo eller kompressor.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

53 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
okej . nå men ville bara ändra inställningen på lådan att den ger kraften på lägre varvtal i stället för det som är orginal inställt förstår hur ja menar?

Take A Picture It Last Longer =)

Rallare
7 Inlägg
16 september 2007
Det enda som hjälper för att fö den att gå som du vill är att chippa den

V8 Ftw =p

761 Inlägg
16 september 2007
V8-Racer skrev:
okej . nå men ville bara ändra inställningen på lådan att den ger kraften på lägre varvtal i stället för det som är orginal inställt förstår hur ja menar?

ska du ha mer kraft på låga varv krävs ett större vrid från motorn vid låga varv eller ändrad utäxling på lådan... Ändra utväxling är alltifrån skitdyrt till svindyrt. Chippa motorn kanske står närmast till hand, men då din motor inte har turbo är det svårt att ändra något nämnvärt..

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sök