3493
Sök

Hjälp, Val av digitalkamera

Fartdåre
286 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Tjena.

Skulle behöva ett riktigt snabbt svar gällande vilken digitalkamera jag skall köpa. Har sån beslutsångest att jag köpte en Casio S770 och funderar nu på att lämna tillbaka den och kanske köpa Casio Z1000 eller Canon Ixus 75. Men finns det några andra bättre kameror som har grym kvalite? Det ska inte vara en systemkamera smile

Den ska va prisvärd och helst inte över 4000. Skulle behöva ett snabbt svar då jag tänkte kanske lämna tillbaka min idag och köpa någon annan.

Hjälp mig ni som kan mycket om kameror smile

Alltså bra bildkvalite och inte brusiga bilder. Det kanske även är så att jag inte behöver byta eller? För jag får inte min att ta bra bilder alltid utan de händer bara att vissa blir bra...

Tack!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 mars 2007
ixus75 alternativt cybershot smile

SupeR
106 Inlägg
20 mars 2007
Alla gånger Ixus 75, har själv en Ixus 65,

Jätte svårt att tänkta mig att det går att hitta en bättre kamera för samma pengar..
Gå in o kika ordentligt på en Ixus.. kläm o tryck o pilla på allt.. Du ska få se att din sitter kanon i handen smile

-red lights-

Fartdåre
286 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Jaysx skrev:

Jätte svårt att tänkta mig att det går att hitta en bättre kamera för samma pengar..
Gå in o kika ordentligt på en Ixus.. kläm o tryck o pilla på allt.. Du ska få se att din sitter kanon i handen smile

Okej finns det annars nån Olympus eller så?? För jag var faktiskt oxå inne på en Ixus 65 fast nu har ju 75 kommit ut och den ska ju va lite bättre. Men hur ere vid mörker och fester? Den ska väl ta grymma kort även då?

SupeR
106 Inlägg
20 mars 2007
SaNelito skrev:
Jaysx skrev:

Okej finns det annars nån Olympus eller så?? För jag var faktiskt oxå inne på en Ixus 65 fast nu har ju 75 kommit ut och den ska ju va lite bättre. Men hur ere vid mörker och fester? Den ska väl ta grymma kort även då?

Ja det tycker jag.. Beror ju lite på vad du menar med mörker..

Ska man ta bilder när det är relativt mörk, så måste man ju antingen använda blixt ( då blir det helt klart godkända bilder ) Eller köra med en längre slutar tid.. Vilket jag tycker i alla fall 65 är grym på.. Då är det ju att föredra att använda sig av stativ..

Men jag tycker den är vädigt flexibel, man kan ju köra nästan alla inställningar manuellt oxå, så när man väl lärt sig kameran och hittat alla inställningar.   Så går det att ta väldigt trevliga bilder.

Det enda som jag kan se som negativt hittils med kameran är att det inte finns någon batteri indikator.. Alltså någon som talar om hur mycket batteri man har kvar..

Men det går ganska fort att ladda kameran, och den har väldigt bra batteri tid med, så det är inget större problem..

Lycka till smile

Bara fråga på om du vill veta nått mer..

-red lights-

Fartdåre
286 Inlägg
20 mars 2007
Trådstartare
Jaysx skrev:
SaNelito skrev:
Jaysx skrev:

Ja det tycker jag.. Beror ju lite på vad du menar med mörker..

Ska man ta bilder när det är relativt mörk, så måste man ju antingen använda blixt ( då blir det helt klart godkända bilder ) Eller köra med en längre slutar tid.. Vilket jag tycker i alla fall 65 är grym på.. Då är det ju att föredra att använda sig av stativ..

Men jag tycker den är vädigt flexibel, man kan ju köra nästan alla inställningar manuellt oxå, så när man väl lärt sig kameran och hittat alla inställningar.   Så går det att ta väldigt trevliga bilder.

Det enda som jag kan se som negativt hittils med kameran är att det inte finns någon batteri indikator.. Alltså någon som talar om hur mycket batteri man har kvar..

Men det går ganska fort att ladda kameran, och den har väldigt bra batteri tid med, så det är inget större problem..

Lycka till smile

Bara fråga på om du vill veta nått mer..

Tack Jaysx!

Jag tror det lutar mest åt Ixus 75an för egentligen ville jag ha en Ixus 65a fast nu kom ju ändå en nyare så det får väl bli den då smile

Batteriindikatorn är väl inte så farlig med tanke på att kameran inte dör plötsligt väl? Utan man blir väl lite varnad att det är svagt batteri iaf...

Men det jag menar med mörka bilder är väl främst fester och så då... För jag menar det är väl ändå inte kolsvart då plus att det finns en blixt smile Och med Ixus 75an skulle det vara svårare med röda ögon har jag för mig?

Har du kanske någon hemsida där man kan se lite testbilder just med Ixus 70 och 75? Har letat lite men inte hittat!...

Sök