3381
Sök

angående bensinmätare på volvo

351 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
hitta ej nån tråd om det, är de nån här som vet vad felet kan vara, vet att de är sjuka på volvo 700 serien, men kan man göre nått för att den ska funka utan att behöva byta hela instrumentpanelen,

Våga Köra Sänkt

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
21 mars 2007
Jag vet inte säkert..! men på min trötta gammla sjuhundra40 så har kontakten till givaren bak på tanken rostat sönder..! så det finns inget "stift" att sätta kontakten i..! men har hört att det finns anndra fel oxå..! men det är vad jag råkat ut för..! smile

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
21 mars 2007
hm hittar ingen riktig beskrivning vad felet är

Rally ludde
213 Inlägg
21 mars 2007
Letar man bara lite o söker så hittar du ngra teorier o hur man kan försöka lga dem själv... Har själv lyckats så det går....

Men lås dig inte bara på GORG, utan använd andra forum & Google.se så hittar du säkert.

Lycka till!

////////RallyLudde////////

1 002 Inlägg
21 mars 2007
hört något om att mätaren i tanken hänger sig om man kört mkt utan tilläcklingt med bensin i tanken. men som sagt de är ju en vovo sjuka på 740 serien.. ring volvo o fråga..

fråga = gratis

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

351 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
tack för svaren, smile ska se å kolla om ja kan hitt anå användbart,

Våga Köra Sänkt

Sök