Nu trodde ni det är en porsche eller nått men för att göra er besvikna så är det bara en minigrävare på 1-1,5 ton minns inte riktigt. som vi fick hem idag viserligen begagnad men den duger att ha hemma. så idag satt jag en halvtimme och imorn efter jobbet ska jag sitta och leka lite i trädgårn dom e ju grymt kul att köra
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
hehe.. Har kört nu i 6 veckor i sträck genom skolan.... Det tar ett tag och lära sig, särskilt om man har rotortilt... Men bara man får sitta och nöta går det rätt bra.
hehe.. Har kört nu i 6 veckor i sträck genom skolan.... Det tar ett tag och lära sig, särskilt om man har rotortilt... Men bara man får sitta och nöta går det rätt bra.
gick sådär idag sen e de lite svårt att lära sej den är ju inte ny så lite glappar den lite svårare då
1 tonnare hehe ingen ide ens brorsan har en 8 tons h3a rätt kul å köra med körde en ew 460 på praktiken en 55tonare hände liter mer när man kunde ta ca 8 kubik i en skpa då
nån som har prövat en sån där gammal lingrävare från 1500-talet?..satan i gatan va svårt de va Liite skillnad mot en helt hydralisk om man säger så
haha linnare är rätt roliga att köra men ett satans jobb innan man lär sig provade göra ett kabeldike med en sån som gick på tågräls slog i med skpan ett antal gånger i rälsen innan man viste hur man gorde
Jag gräver på jobbet, bredband schakt, med en Neuson 5206 9 tonnare med rototilt, helt ok.
jo jag har ochså jobbat me å köra grävare å sånt körde en massa olika Där jag jobbade hade dom hade en ny volvo EC240 26 ton fan va fint den gick sån skulle jag vilja ha hemma fast en mini grävare skulle nog va smidigare finns ju risk att gräsmattan rivsupp hehe
Jag körde en caterpillar 1,5 tonnare i en jordhög när jag körde först skrattade hela tiden
Dock blev det en hel den minigrävare när jag sommavikarierade på Ramirent i kalmar. Varje gång den vart uthyrd så var den ju tvungen att kontrolleras och snörjas Gissa vem som va servicetekniker? Det ar en Bobcatgrävare. Hann tyvärr aldrig testa den nya volvon dom köpte in innan jag slutade
Körde även en Dynapac CA141 (Vält) från tjärhovet i centrala kalmar till ramirent... Segt i 8 km/timme. Då va CA151:an goare Den hade i alla fall rutor, dörrar och ljudisolering, även stereo Och det bästa - Den gjorde hela 17 km/h!
Det var rätt kul faktiskt inte varje dag man får köra en vält.
Lite Off topic, men ändå
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
det är ju skitkul med grävmaskiner farsan har en case 788, 17 tonnare på hjul. lite dåligt med hjulgrävare för man kommer inte fram överallt men det är kul ändå
Jag använder den hela tiden nästan till att flytta bilar och gräv upp detsamma ur diken sakerna står ju inte kvar om man lägger skopan mot dom ivarjefall
Nu trodde ni det är en porsche eller nått men för att göra er besvikna så är det bara en minigrävare på 1-1,5 ton minns inte riktigt. som vi fick hem idag viserligen begagnad men den duger att ha hemma. så idag satt jag en halvtimme och imorn efter jobbet ska jag sitta och leka lite i trädgårn dom e ju grymt kul att köra