Polisen smyger runt mitt hus om nätterna

FL3JM Inga konstigheter
24 mars 2007 · 2 064 Inlägg

Burken skrev:
min första tanke var att du kanske kört med en olaglig dimljuskombination.. men efter kikat på dina bilder så jag att så var icke fallet..

men jag tror mig veta svaret... kika här:
http://www.garaget.org/?car=24409&image=378693

vad hatar snutar mest av allt? ja dimljust avsaknaden av regplåt fram!

självklart lägger dom ut alla resurser för att sätta dit dig.. dom bara väntar på att du ska rulla ut på gatan så dom kan ge dig böter!

Haha, dom skulle inte sätta ut spanare för att nån kör utan regplåt fram och har dimljus. Jag har kört utan skylt fram i flera månader (innan jag blev stoppad, dock fick jag inga böter utan dom sa åt mig att fixa det och önskade en trevlig kväll) och jag kör med dimljus på hela tiden.

Det är nått annat skumt med det här, lär vara tämligen seriöst med tanke på att det kostar massa pengar att ha poliser som övervakar ett ställe hela tiden.

LillNaisarn
24 mars 2007 ·

Det bästa är bara att vara glad och trevlig åt herr blå, har själv haft flertalet ggr polisen smygandes runt ens hus ibland flera ggr i veckan, bara att hälsa och visa att man vet att dom är runt och kollar läget,

Om du inte har gjort ngt så då har du ju inget att vara orolig för ?
ibland kan man undra vart dom sätter resurserna, att spana på vissa personer flertalet ggr utan resultat smile ?

EvolutionIII
24 mars 2007 · 459 Inlägg

Förpensionerad + deltidsannställd, 80% på jobbet 20% hemma? big_smile.
såg även en film för ett tag sen då polisen visade sig hitta ett lik under ett träd, kanske ska ta å kolla dina äppelträd om du hade sånna.

låter skumt när polisen inte ens ringer tillbaka å berättar vad saken handlar om?

KarlNilsson Örebroare i exil
24 mars 2007 · 970 Inlägg

TicDemp skrev:
Förpensionerad + deltidsannställd, 80% på jobbet 20% hemma? big_smile.
såg även en film för ett tag sen då polisen visade sig hitta ett lik under ett träd, kanske ska ta å kolla dina äppelträd om du hade sånna.

låter skumt när polisen inte ens ringer tillbaka å berättar vad saken handlar om?

Haha nä 50/50 tid är det som gäller för mig smile Tur då att jag sågade ner mina äppelträ'n förra året! Ja att dom inte ringer tillbaka tycker jag är väldigt konstigt... Och att dom dessutom vägrar erkänna att dom är poliser, de som har varit här.

För dig som hade teorier om dimljus/regplåt. Dimljus har jag ju inga, så det kan vi stryka. Regplåten skruvade jag på direkt efter att jag tog kortet, som för övrigt är taget på inhängnat område på baksidan av mitt jobb. Så den teorin stryker vi också. Skulle inte tro att det här handlar om min bil över huvudtaget. Visst, jag kör för fort ibland och visst jag åker en trimmad bil, men det skulle dom aldrig någonsin lägga ner så här mycket resurser på om inte någon eller några möjligen tipsat om något, att bilen kanske setts på "fel ställe, vid fel tidpunkt" så att säga. Dumt att spekulera, men det vore ju kul att veta om jag eller bilen kanske är lyst eller misstänkta. Hade jag vart "kriminell" och sett att polisen bevakade mitt hus under flera dagar hade jag ju stuckit för länge sen.

Hej FRA!
Slovenian
24 mars 2007 · 482 Inlägg

Känns tyvärr inte som poliser om du nu inte har tungt kriminell bakgrund. Att de ska smyga runt ditt hus på nätterna känns också väldigt opolisaktigt. Vill de leta efter något så hade de
slängt upp en husrannsakan. Iofs har du kollat upp fordonen vilket gör det mystiskt.

Kan det inte vara så att du gjort ngt senaste veckorna/månaderna mot någon och detta är ngt personligt? Känns lite långsökt att polisen (som drar in på resurser och ej bryr sig om småbrott) ska sitta och spana på en person utan tung kriminell belastning osv.

Men sedan vet man ju aldrig vad polisen slänger bort skattepengarna på -.- .

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
KarlNilsson Örebroare i exil
24 mars 2007 · 970 Inlägg

Slovenian skrev:
Känns tyvärr inte som poliser om du nu inte har tungt kriminell bakgrund. Att de ska smyga runt ditt hus på nätterna känns också väldigt opolisaktigt. Vill de leta efter något så hade de
slängt upp en husrannsakan. Iofs har du kollat upp fordonen vilket gör det mystiskt.

Kan det inte vara så att du gjort ngt senaste veckorna/månaderna mot någon och detta är ngt personligt? Känns lite långsökt att polisen (som drar in på resurser och ej bryr sig om småbrott) ska sitta och spana på en person utan tung kriminell belastning osv.

Men sedan vet man ju aldrig vad polisen slänger bort skattepengarna på -.- .

Då kanske du kan berätta vem mer förutom polisen som åker i fordon registrerade på polismyndigheten? Jag vet då inte...

Hej FRA!
Hurricane DRIVER @ HWR.se
24 mars 2007 · 621 Inlägg

_Kekke_ skrev:

Slovenian skrev:
Känns tyvärr inte som poliser om du nu inte har tungt kriminell bakgrund. Att de ska smyga runt ditt hus på nätterna känns också väldigt opolisaktigt. Vill de leta efter något så hade de
slängt upp en husrannsakan. Iofs har du kollat upp fordonen vilket gör det mystiskt.

Kan det inte vara så att du gjort ngt senaste veckorna/månaderna mot någon och detta är ngt personligt? Känns lite långsökt att polisen (som drar in på resurser och ej bryr sig om småbrott) ska sitta och spana på en person utan tung kriminell belastning osv.

Men sedan vet man ju aldrig vad polisen slänger bort skattepengarna på -.- .

Då kanske du kan berätta vem mer förutom polisen som åker i fordon registrerade på polismyndigheten? Jag vet då inte...

Nej å vore det så att dom inte hade riktigt span på dig och du ringer in och frågar så skulle dom ju hjälpa dig att kolla upp vem som spanar!!!

Klart det är snutar!!!

Senast redigerat av Hurricane (24 mars 2007)

- V8 - 4 ever . . .
_________________
plumpen Mohaaaa
24 mars 2007 · 95 Inlägg

Kekke det finns ingen som du vet inom en snar radie som har en liknande bil. Kanske inte din bil de är ute efter men de kanske inte vet regnr på den andra. Kanske riktiga skummisar som äger den andra om det ens finns en sådan. Bara spekulationer men vad vet man????
Hade själv en opel ascona som jag och brorsan blev stoppade hela tiden ett tag, och till slut så ruttnade jag och krävde en förklaring för alla dessa flygande bes. Då kröp det fram till slut att det fanns en liknande bil som min och att den varit med om både det ena och det andra. Som sagt bara spekulationer...

KarlNilsson Örebroare i exil
24 mars 2007 · 970 Inlägg

plumpen skrev:
Kekke det finns ingen som du vet inom en snar radie som har en liknande bil. Kanske inte din bil de är ute efter men de kanske inte vet regnr på den andra. Kanske riktiga skummisar som äger den andra om det ens finns en sådan. Bara spekulationer men vad vet man????
Hade själv en opel ascona som jag och brorsan blev stoppade hela tiden ett tag, och till slut så ruttnade jag och krävde en förklaring för alla dessa flygande bes. Då kröp det fram till slut att det fanns en liknande bil som min och att den varit med om både det ena och det andra. Som sagt bara spekulationer...

Nja, har sett en likadan 9-5a som min här en gång, dock var den helt original. Känns lite långsökt, men man vet ju aldrig som sagt. De små teorier jag har är: 1, det är mig dom vill ha tag i. 2, det är han som bodde här innan mig dom vill ha tag i. 3, det är någon av grannarna dom vill ha tag i. 4, någon eller några sysslar med mindre laglig verksamhet i närheten. Se inte den där uppräkningen som att jag rankar mig själv som ett hett byte för polisen nu bara smile

Just nu kan man inte göra så mycket mer än att spekulera. Dock verkar det ha lugnat ner sig. Men frågan är då, har dom gett sig eller är det här bara lugnet före stormen...

Hej FRA!
Machin Fartmissbrukare
24 mars 2007 · 1 302 Inlägg

om d är dig dom vill ha tag i så borde dom juh bara helt enkelt komma å knacka på när dom ser att du är hemma...

kan du beskriva lite bättre vars dom står? har du en ensam väg upp till ditt hus lr är ni flera som delar samma väg? är d bara ditt hus dom ser därifrån dom står lr är det flera hus?

låter väldigt mysko men håller med om att skulle d inte vara poliser så borde dom har reagerat mer när du ringde å kollat upp d själva..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
KarlNilsson Örebroare i exil
24 mars 2007 · 970 Inlägg

Machin skrev:
om d är dig dom vill ha tag i så borde dom juh bara helt enkelt komma å knacka på när dom ser att du är hemma...

kan du beskriva lite bättre vars dom står? har du en ensam väg upp till ditt hus lr är ni flera som delar samma väg? är d bara ditt hus dom ser därifrån dom står lr är det flera hus?

låter väldigt mysko men håller med om att skulle d inte vara poliser så borde dom har reagerat mer när du ringde å kollat upp d själva..

Jag ger mig på att ordna en liten "karta", så blir det lite enklare att förklara kanske:)
Återkommer med det strax

Hej FRA!
Vofflo
24 mars 2007 · 10 Inlägg

* Det kanske inte är just dig man spanar på, kanske är grannen?
* Har området varit utsatt för inbrott?

För skulle det inte vara dig de var ute efter och det skulle kunna skada pågående spaning om du fick veta det, ja då skulle du inte få svar på dina frågor om du ringde, kanske därför FU-ledare eller NÄPO-chef ringt upp dig?

Och SKULLE det vara så att det kanske är din granne man är ute efter så skulle du heller inte få vete det, eftersom din granne inte är dömd ännu och om man skulle säga "jo, vi spanar på din granne för det ryktas att han är pedofil" och han sedan inte döms för det så skulle han ju ändå vara pedofil i grannarnas ögon.

Nåja, nu vet jag inte hur det ser ut där du bor, hur många hus, hur stor vägen är osv osv osv, för många parametrar för en hygglig teori fattas.

Men jag utgår från att du är en vän av ordning och inte har narkotikum och andra knapriga tabletter i kallingarna, för då skulle du väl ändå inte lägga upp en sådan här tråd? wink

5 Mos 25:11-12 Om två män råkar i slagsmål och den enes hustru skyndar till för att hjälpa sin man och sträcker ut handen och griper tag om könet på den som slår hennes make, skall du utan förskoning hugga av hennes hand.
Volvo V90 "T5 Business Advanced" (2017)
Machin Fartmissbrukare
24 mars 2007 · 1 302 Inlägg

_Kekke_ skrev:

Machin skrev:
om d är dig dom vill ha tag i så borde dom juh bara helt enkelt komma å knacka på när dom ser att du är hemma...

kan du beskriva lite bättre vars dom står? har du en ensam väg upp till ditt hus lr är ni flera som delar samma väg? är d bara ditt hus dom ser därifrån dom står lr är det flera hus?

låter väldigt mysko men håller med om att skulle d inte vara poliser så borde dom har reagerat mer när du ringde å kollat upp d själva..

Jag ger mig på att ordna en liten "karta", så blir det lite enklare att förklara kanske:)
Återkommer med det strax

hade tänkt föreslå d men visste inte om ja skulle bli tagen på allvar...

väntar med spänning smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
KarlNilsson Örebroare i exil
24 mars 2007 · 970 Inlägg

Här kommer en "karta". Observera att den ej är skalenlig wink
http://geting.se/image.php/33495-Karta.JPG

Från de flesta positioner de stått på kan man se en del av husen, men inte alla. Det finns ett par dungar och liknande jag ej ritat ut som ligger mellan husen som försvårar insyn från väg om man står ungefär där dom har stått. Men som ni ser ligger mitt hus närmst vägen och det gör ju såklart att mitt hus är det med bäst insyn

Senast redigerat av _Kekke_ (24 mars 2007)

Hej FRA!
Vofflo
24 mars 2007 · 10 Inlägg

Grusvägen leder alltså ingenstans utan ni är de enda som bor på den?
Inga andra bilar som smygit runt där, inte helt ovanligt annars att saker o ting grävs ner i skogen och att man vill ha koll på bilarna som dessa färdas i, det kanske inte alls har med er att göra alltså, fast då brukar det ju inte vara helt ovanligt att man ber de boende i området att hålla ögonen öppna och notera regnr. men men, spekulationer spekulationer wink

5 Mos 25:11-12 Om två män råkar i slagsmål och den enes hustru skyndar till för att hjälpa sin man och sträcker ut handen och griper tag om könet på den som slår hennes make, skall du utan förskoning hugga av hennes hand.
Volvo V90 "T5 Business Advanced" (2017)
KarlNilsson Örebroare i exil
24 mars 2007 · 970 Inlägg

Vofflo skrev:
Grusvägen leder alltså ingenstans utan ni är de enda som bor på den?
Inga andra bilar som smygit runt där, inte helt ovanligt annars att saker o ting grävs ner i skogen och att man vill ha koll på bilarna som dessa färdas i, det kanske inte alls har med er att göra alltså, fast då brukar det ju inte vara helt ovanligt att man ber de boende i området att hålla ögonen öppna och notera regnr. men men, spekulationer spekulationer wink

Jag ritade bara grusvägen fram till där det är som en stor vändplan. Det går dock att åka vidare på en ännu mindre, typ skogsväg. Den fortsätter någon kilometer, men slutar med en liten vändplan. Det är inte alls mycket trafik här då det är privat väg och all mark omkring ägs av en av mina grannar. De enda bilar jag egentligen sett är folk hemmahörande i området, t.ex jaktlaget etc. Men visst jag har ju inte uppsyn över den där grusvägen 24/7, så det är ju mycket möjligt att någon "obehörig" har åkt upp i skogen och sysslat med något mindre lagligt...

Hej FRA!
Machin Fartmissbrukare
24 mars 2007 · 1 302 Inlägg

tack för kartan smile


om man ser d sådär så gissar jag att d är någon som färdas efter den vägen som dom håller "span" på .. du har inga polare som är i klameri med rättvisan? tänkte om dom letar nån och har fått tips om att han kanske beger sig till dig..

om d skulle ha något med din bil att göra så borde dom ju ha stoppat dig när du passera dom första gången.. lr iaf varit upp på gården och undersökt den...

å hade d varit dig dom letade efter så hade dom förmodligen tagit in dig för länge sen..

är juh bara gissningar från min sida men men.. hoppas d löser sig å att du slipper se dom något mer..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
KarlNilsson Örebroare i exil
24 mars 2007 · 970 Inlägg

Machin skrev:
tack för kartan smile


om man ser d sådär så gissar jag att d är någon som färdas efter den vägen som dom håller "span" på .. du har inga polare som är i klameri med rättvisan? tänkte om dom letar nån och har fått tips om att han kanske beger sig till dig..

om d skulle ha något med din bil att göra så borde dom ju ha stoppat dig när du passera dom första gången.. lr iaf varit upp på gården och undersökt den...

å hade d varit dig dom letade efter så hade dom förmodligen tagit in dig för länge sen..

är juh bara gissningar från min sida men men.. hoppas d löser sig å att du slipper se dom något mer..

Haha visst var den tjusig? smile

Har lyckats med att aldrig ha passerat någon av polisbilarna faktiskt. Men som du säger, hade det vart mig och om det hade vart så angeläget att dom suttit här och ugglat i 4-5 dagar borde dom väl nästan ha rökt ut mig vid det här laget.

Utan att berätta allt för mycket så kan jag väl säga som så att jag har ett par kompisar som haft en del med lagens långa arm att göra, dock inget (vad jag känner till) som skulle vara så grovt att dom sätter span i tron på att dom ska komma till mig. Har även en bror som suttit av 5 år pga olika saker som vi inte behöver gå in på här. Han har dock lyckats ordna upp sitt liv, så honom är dom nog inte ute efter iaf.

Hej FRA!
DanneDynamit
24 mars 2007 · 302 Inlägg

ja säga va man vill om polisen men så dumma kan de helt enkelt inte vara. om det skulle vara dig dom spana på skulle de garanterat vara mer diskreta. i de fall dom vill synas bör väl vara när de vill förhindra  ett brott innan det begås så att säga. men allt är mycket märkligt snart kommer väl leif gw persson o smyger i buskarna me o då är de nog dags att bli orolig wink

Senast redigerat av DanneDynamit (24 mars 2007)

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
KarlNilsson Örebroare i exil
24 mars 2007 · 970 Inlägg

Nu kom jag faktiskt på en annan teori som också kan vara trolig. Asfaltsvägen här ute brukar väl mer ses som en autostrada, eller varför inte Nürburgring. Ja ni förstår, det går fort. Oerhört fort ibland. Tänk er själva en 8 kilometer lång härligt slingrande väg som är öde mest hela dagarna. Det har klagats väldigt mycket från boende kring vägen om att folk kör som dom gör. Kan bla berätta om en "granne" lite längre bort längs vägen som brukar ha en bil liggandes på taket i sin trädgård varje sommar. Häcken och staketet har han plockat ner pga det ständiga renoveringsbehovet. Så ja, kanske kanske är dom här för att verkligen ta pulsen på trafiken? Och placerar dom sig då som har gjort på min excellenta karta är dom i stort sett osynliga från vägen = bra läge för "bakhåll"

Hej FRA!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang