2860
Sök

80.000 kr, vad köper man för bil?

135 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
#1
Ja, har lekt lite med tanken.. säg att man har 80,000 kronor att tillgå och är på g att köpa en bil, vad köper man för bil?

Det är inte aktuellt just nu, men med tanke på att jag kommer att jobba hela sommaren och i höst, så känns det som att det kan komma bli aktuellt en bit in på hösten.. nåväl, till saken.

Prio nummer ett är väl att bilen är realtivt modern och snygg, sen är det väl inte helt fel om den är lite pigg också :-) Har hittills kollat lite på en MG ZR 160.

Vad skulle ni köpa för bil om ni hade 80,000 kronor att röra er med? Tyskimport eller ej, ös på med förslag!

(none)
1 725 Inlägg
24 mars 2007
#2
Hej du!

Första bilen jag hade var en import.. En BMW 320ia Cabbe med en rak 6:a år-97. Detta kosta mig då 100 000:- Men du kan hitta fina bilar för lågt pris i Tyskland.

Men 80 000 så skulle du kunna köpa en Saab 9-3 Aero med 205hk orginal.. De är fina bilar och går jäkligt bra faktiskt..

Det finns en massa bra bilar i den prisklassen kan jag lova smile

--Lev i går som det vore i morgon--

135 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
#3
Jo, jag vet att det finns många många fina bilar i den prisklassen.. frågan är väl bara vad man vill ha, och jag tror int riktgit att jag har kommit underfull med svaret ännu, hehe :-) Skönt att ha en massa gorgare som kan ge förslag på fina bilar ;-)

(none)
1 725 Inlägg
24 mars 2007
#4
MaxB skrev:
Jo, jag vet att det finns många många fina bilar i den prisklassen.. frågan är väl bara vad man vill ha, och jag tror int riktgit att jag har kommit underfull med svaret ännu, hehe :-) Skönt att ha en massa gorgare som kan ge förslag på fina bilar ;-)
Hehe... sant de.. Det blir gärna lätt så att när man väl har en bil så brinner man för DEN så mycket och de märket man kör att man inte vill ha något annat på ett bra tag.

ett exempel på det är då jag tog över min saab från min morsa. Hon fråga mig om jag ville köpa den för att hon skulle få en annan tjänstebil. Absolut tänkte jag, med tanke på att jag viste vem som hade kört den sen den var ny och Hur hon hade kört den. Så i kanonskick köpte jag då en SAAB. Och nu har jag haft min bil i snart 2 år och byggt som fan med den. Och de som jag menar då: Vill inte ha en annan bil nu. I alla fall på ett tag. Blir lätt så också när man lägger ut sååå mycket pengar på sin bil smile

--Lev i går som det vore i morgon--

Knegare
718 Inlägg
24 mars 2007
#5
Jag skulle spara några kronor till och flyttat till utlandet, kirrat jobb och sparat igen.. eller köpt en S2a om jag nu MÅSTE köpa bil tongue

William 2009-02-20

135 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
#6
Braather skrev:
MaxB skrev:
Jo, jag vet att det finns många många fina bilar i den prisklassen.. frågan är väl bara vad man vill ha, och jag tror int riktgit att jag har kommit underfull med svaret ännu, hehe :-) Skönt att ha en massa gorgare som kan ge förslag på fina bilar ;-)
Hehe... sant de.. Det blir gärna lätt så att när man väl har en bil så brinner man för DEN så mycket och de märket man kör att man inte vill ha något annat på ett bra tag.

ett exempel på det är då jag tog över min saab från min morsa. Hon fråga mig om jag ville köpa den för att hon skulle få en annan tjänstebil. Absolut tänkte jag, med tanke på att jag viste vem som hade kört den sen den var ny och Hur hon hade kört den. Så i kanonskick köpte jag då en SAAB. Och nu har jag haft min bil i snart 2 år och byggt som fan med den. Och de som jag menar då: Vill inte ha en annan bil nu. I alla fall på ett tag. Blir lätt så också när man lägger ut sååå mycket pengar på sin bil smile
Det stämmer nog det du säger, det gör det nog :-)

1 231 Inlägg
24 mars 2007
#7
Köpte nyss bil för drygt 80k,ja du ser ju reslutatet. Själva bilen är jag nöjd med iaf

Mitt projekt: Evo III

(none)
1 725 Inlägg
24 mars 2007
#8
Hoppas du kommer på något bra märke smile

--Lev i går som det vore i morgon--

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
24 mars 2007
#9
Hehe, jag hade direkt köpt en audi som var 4 hjulsdriven med quattro, gärna 180hk motorn! smile (eller S-modell om du hittar till bra pris)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
24 mars 2007
#10
varför inte en volvo 850 t5-r eller nått

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

135 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
#11
En volvo käns lite långt bort för min del.. faktiskt. Men en Evo skulle inte sitta helt fel, faktiskt.. hm, att det ska finnas så mycket att välja på :-(

Majestas
1 319 Inlägg
24 mars 2007
#12
Just nu, skulle jag köpt en Sierra cosworth då prisklassen klingar smile

Team VeboTrim

2 652 Inlägg
24 mars 2007
#13
ska bilen andvändas dagligen ?

lite tips på bilar
audi s2 \s4
audi a4 ts\quattro
m3 e30 "importera själv"
bmw 540 e34
bmw e39 5??

ev importera en skyline gts \ toyota mr2 turbo

1 277 Inlägg
755 Inlägg
25 mars 2007
#15
köp min saab för 75 000 så skickar jag med ljudet och sedan får du en ford orion och en peugot 405 kan även få med en saab 9000..





KANON PRIS!!!! endast till dig..
Senast redigerat av good_year (25 mars 2007)

Utanlem
895 Inlägg
25 mars 2007
#16
jag ska göra nått nytt.. säga en annan bil än de ja själv äger...

en

Nissan 300 ZX
kanske ?smile

fast iof..modern. nja..


Amatör
444 Inlägg
25 mars 2007
#17
fiat coupe 20 vt turbo hade jag satsat på eller en 16 v turbo o lackt resternade på fälgar


287 Inlägg
25 mars 2007
#18
Bmw nånting bara det är e30.

Eller igentligen vad som helst, just nu vill jag bara ha en bil.

Allfixare
1 475 Inlägg
25 mars 2007
#19
köp en s2.


Nissan Freak
67 Inlägg
25 mars 2007
#20
Jag måste bara säga Nissan 200sx s13 en riktgt rolig bil att köra och trimmard du den till ca 300 hk så får du en bil som går riktigt bra...


Sök