3343
Sök

Byte av motor?!

25 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
Jag tänkte bara höra hur det går till om jag skulle vilja byta motor i min a6:a. Är det bara att byta motor, och skulle jag kunna byta till en motor som suttit i en s6:a? Spelar det någon roll hur växellådan ser ut i förhållande till motor? Går det exempelvis att sätta in en motor som suttit på en bil med 6 växlar till en bil med 5 växlar.
Frågan är ju också om man får göra det här utan att någon på bilbesiktningen sätter handklovar på en.
Vore väldigt tacksam om någon kom med konkreta svar.

1 231 Inlägg
30 mars 2007
Svårt att ge konkreta svar på en relativt luddig fråga. Visst går det att byta motor.. till vilken som helst? nej. Eller tja, allt går ju om man vill wink

Sen besiktnigen blir lite problem ja. Du får regga om bilen med annan motor tror jag. Vet dock inte om det är lika lätt på nyare bilar (98 och senare är det väl?)

Mvh Christian

Mitt projekt: Evo III

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 april 2007
Hej, du lär iaf få mycket att göra, annat styrsystem, ny kabelhärva, annan låda är bara en del av allt...

Wheel whore
215 Inlägg
25 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Ja, det är klart. Är det så pass omfattande är det ju inte alls värt det. Tänkte bara om det var så enkelt som att bara byta motor, och växellåda. Men som sagt då är det ju inte ens att fundera på. Då blir det ju kanske till och med billigare att köpa en s6:a direkt...

Sök