3337
Sök

Ryck och hackningar

GSI
6 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
När jag kör så helt plötsligt ... när som helst typ inte när den e varm utan när som helst så börjar bilens motor lampa lysa och motorn rycker  hackar o har sig ... vad händer ?? jag har bytt nästan allt och jag får inte rätt på de...  opel kadett 87  c 20 NE   .....   chip avgas system 3 tums  luftfilter ....... jag får även rätt rejäla knallar smäller åtahelvete ... snälla hjälp

-Lev ditt eget liv för du ska dö din egen död-

93 Inlägg
2 april 2007
de låter som du har problem men en givare åk in i be dom kolla felkoderna..

silent skrev:
När jag kör så helt plötsligt ... när som helst typ inte när den e varm utan när som helst så börjar bilens motor lampa lysa och motorn rycker  hackar o har sig ... vad händer ?? jag har bytt nästan allt och jag får inte rätt på de...  opel kadett 87  c 20 NE   .....   chip avgas system 3 tums  luftfilter ....... jag får även rätt rejäla knallar smäller åtahelvete ... snälla hjälp

Turbo is the shit =)

135 Inlägg
2 april 2007
Om det knallar och smäller låter det som om tändningen är helt off.... Kolla hur tändningen står.

Kan mycket väl vara givare och sådan också... är det insprutare finns det en hel del elektronik som kan hänga sig och ge lustiga fenomen...

Kan vara en eller flera spridare som hänger sig... kolla soppaförbrukningen - brukar rusa iväg då...

Idrott luktar svett, sport luktar bensin

Sök