3204
Sök

Varför slutar inte min Zachry låda lysa ?

252 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
Kopplade in min baslåda Zachry BL-212 LED, med ledljus idag.
Så fort jag hade satt i säkringen vid batteriet så började neon ljusen lysa i lådan och gjorde de konstant till ja tog ur den igen. hmm
Vet inte om jag har kopplat allt rätt, då de va första gången för mig.

Så vill jag ju inte att de ska vara för då kommer ju batteriet sugas ut på 2 sekunder, så varför är det såhär ?

ska det vara såhär ?

och vad skulle ja kunna göra åt det ?
Senast redigerat av alfonsomfan (8 april 2007)

252 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
Måste ja ändra om lådan från aktiv till passiv för att den ska sluta lysa eller ?
För ja fick med en kontroll dosa som man ska koppla till cigarett utaget sen någonstans i lådan, men de finns ingen stans i lådan den passar hmm

Kettunen
8 april 2007
Du får ju lägga en on/off knapp mellan plus kabeln till LED ljuset!
Jag har suttit min knapp brevid stereon

252 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
aa ja satt precis och tänkte på samma sak smile

Kettunen
8 april 2007
Men du drar kabeln ENDAST med plus kabeln.. Tar du Minus & Plus i swtchen så kortsluter du den. så du vet

Whitetrash
589 Inlägg
8 april 2007
Vet inget om ämnet, men är det inte så att LED-ljuset är remotestyrt då? Finns ju vissa kondningar med LED som är remotestyrda...bara en fundering.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

252 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
__Marcus skrev:
Vet inget om ämnet, men är det inte så att LED-ljuset är remotestyrt då? Finns ju vissa kondningar med LED som är remotestyrda...bara en fundering.

har ingen aning faktiskt tongue

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
9 april 2007
en annan lösning istället för on/off knapp är ju att koppla in LED belysningen via tändningsström (om du nu vill ha belysningen konstant när tändningen är på) skulle ju även funka att sno ström från remote kabeln (lämnar ju 12v+ när stereon är på)

(själv har jag mina LED-ramper inkopplade på belysningen i bakluckan)

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

252 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
Inkster skrev:
en annan lösning istället för on/off knapp är ju att koppla in LED belysningen via tändningsström (om du nu vill ha belysningen konstant när tändningen är på) skulle ju även funka att sno ström från remote kabeln (lämnar ju 12v+ när stereon är på)

jo det är ju ett sätt de med, men jag vill inte att lyset ligger på konstant då ja har väldigt klen generator i bilen big_smile så de skulle inte funka.

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
9 april 2007
alfonsomfan skrev:
Inkster skrev:

jo det är ju ett sätt de med, men jag vill inte att lyset ligger på konstant då ja har väldigt klen generator i bilen big_smile så de skulle inte funka.

haha, okej alla sätt är bra utom dem dåliga big_smile

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

Dåre
274 Inlägg
10 april 2007
Köpte faktiskt mig en likadan på elmia , den med inbyggt steg.
riktigt kasst att dom inte gjort så det ligger på remotern från första början ..
Funderar på o koppla det till de övriga neonet i skuffen ( tänds då skuffen öppnas ).
Och ja du måste nog lira om lådan till passive för att kunna använda den medföljande dosan !

Ät mig

252 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Sanion skrev:
Köpte faktiskt mig en likadan på elmia , den med inbyggt steg.
riktigt kasst att dom inte gjort så det ligger på remotern från första början ..
Funderar på o koppla det till de övriga neonet i skuffen ( tänds då skuffen öppnas ).
Och ja du måste nog lira om lådan till passive för att kunna använda den medföljande dosan !

jo ja har förstått att ja måste göra om den till passiv nu för att de ska funka att inte ha på led ljuset konstant.
tycker bara de är jävvligt konstigt att dom säljer den så, så att man måste bygga om den för att de inte ska lysa konstant tongue men men.. big_smile

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
10 april 2007
alfonsomfan skrev:
Måste ja ändra om lådan från aktiv till passiv för att den ska sluta lysa eller ?
För ja fick med en kontroll dosa som man ska koppla till cigarett utaget sen någonstans i lådan, men de finns ingen stans i lådan den passar hmm

Jag vet inte hur det ser ut på din låda,men mellan högtalarterminalerna på min Zachry-låda med dubbla 10" finns det en ingång för kontrolldosan.Har för mig att den var överklistrad med en liten lapp.Hittade den inte heller först,men efter att haft en nyfiken tjejkompis så hittade vi den.

Stolt far till Freddy 18/12-08

252 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
Flash skrev:
alfonsomfan skrev:

Jag vet inte hur det ser ut på din låda,men mellan högtalarterminalerna på min Zachry-låda med dubbla 10" finns det en ingång för kontrolldosan.Har för mig att den var överklistrad med en liten lapp.Hittade den inte heller först,men efter att haft en nyfiken tjejkompis så hittade vi den.

Då måste ja ju gå ut o kolla nu då för några klistermärken har ja ju inte tittat bakom tongue

582 Inlägg
10 april 2007
Hugg En Yxa I Den Då Borde Den Slockna!!!!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Dåre
274 Inlägg
20 maj 2007
Jag lödde om min låda så att ledlyset går på remotern som levererar 12 volt vid påslagen stereo. blir kalas ! Fast om man vill kan man förstås koppla bort dem helt , eller dra dom till medföljade kontrolldosa ifall man vill kunna reglera den i fler lägen ( onödigt, jobbigt )

Ät mig

Sök